vtou
Registrovan: erven 2008 Bydlit: severozápad = karlovarsko Pspvk: 1,349
|
|
Tak na téhle akci se Moris pěkně "napakoval" parádními úlovky - kdyby se nepovedlo nic jiného, než tento snímek, tak cesta stála za to.
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Pepa z depa: Já jsem chodil na plošinu také hulit. Startky né, Marsky .
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
Morris: Starý čoudy s rybákama a plošiňákama, kam chodil strejda kouřit Startky a já se mezitím bál v tunelech po cestě do Tanvaldu, sedíc na dřevěné lavici, pamatuji taky. Já jsem ty "staré časy" vztahoval k době přechodu z páry na motory, protože pojem "staré časy" je samozřejmě relativní i když označovat tak dobu opravdu jen pár let minulou bych si netroufnul ani jako mnohem mladší. :-)
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Pepa z depa, Belwan: Ono to za starých časů je velmi široký pojem, když jsem byl malý kluk předškolák, bydlel jsem s rodiči na Praze 7. Máma nás měla dva a zrovnačekala ještě třetího bráchu. Aby to nějak zvládla, chodil k nám strejda, důchodce asi jako já také tak tustý bývalý železničář páč byl také bývalý ruský legionář. Vodil mě dívat se na mašinky na nádraží Praha Bubny které bylo nedaleko. Tam byly pouze parní mašiny ale jaké? Pamatuji se byňaté komíny dvoudílné dýmniční dveře. Žádné Šlechtičny, Štokry, Papouši či Albatrosi. Většinou mašiny které vznikly za Rakouska Uherska, v lepším případě za první republiky. Tak to je pro mne "za starých časů" Před vojnou jsem občas jezdil za jednou pěknou blondýnou do Liberce. Bylo to v letech 1964-1965 jaká tam byle tehdá trakce? Samé čoudy. Moji dva synové ve věku Pantografa pamatují jak se mnou jezdili za dědou do Prahy z Neratovic na Denisovo nádraží (pro mne to nebyl Těšnov) čoudama a rybákama. Později NDR patrama taženýma Sergejem. To je za starých časů. Takovýto pojem je velmi relativní. Pro Pepu to bude možná trochu jiné protože je asi o 5 - 8 let mladší. Pokud je to jinak tak mě oporaví. Hlavně se někdy bavím při čtení diskusí na K-Repu stesky nad tím co bylo. Za starých času na začátku tisíciletí. Pro mne a nejspíš i pro Pepu velmi nedávno.
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
balwan: Vím kolik je Morrisovi a když napíše za starých časů, tak bych odhadoval, že má na mysli to co já. Tedy dopravu koncem 70.let a pak celá 80.léta, kdy štokry nahrazovala a zcela nahradila motorová trakce a to byly na této trati brejlovci a pak spřažené bangle, v kterýchto byl Liberec průkopníkem. Tehdy ovšem jezdilo několik Pn a Mn vlaků denně a také rychlík Kamenice tahal brejlovec. Zamračené se na severu objevily prvně v České Lípě někdy v roce 1979 tuším a přišly z Loun jako náhrada za odstavované štokry.
To jsou pro mě staré časy, prostě nějakou desítku let zpátky a ne to co bylo před pěti, šesti či sedmi lety.
|
|
Balwan
Registrovan: ervenec 2007 Bydlit: Kralupy pod Vltavou Poet fotek: 189 Pspvk: 4,082
|
|
to jo, bude to zajimavá podívaná... pokud vím tak by ty posilové vlaky měly jezdit i na trase Lierec - Tandvald, to by bylo taky moc pěkné
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Každopádně, ať Berty nebo Brýle bude to zajímavé focení. Na viaduktu přes Nisu foceno někde dole od Hypermarketu v Zittau nebo z cyklostezky u Nisy se budou posilové vlaky pěkně vyjímat. Z Dresden budou jistě jezdit VT 612 ve dvijičkách nebo dokonce v trojicích. Normálně jezdí z Dresden dvojička a v Zittau se jedna souprava odpojí a do Liberce jede jenom jedna.
|
|
Balwan
Registrovan: ervenec 2007 Bydlit: Kralupy pod Vltavou Poet fotek: 189 Pspvk: 4,082
|
|
berty nejsou v Liberci pár let ale byly tam pár let... ted je vyměnili za brejle jestli Vám to uniklo ale na tyhle posilové vlaky si možná nějaké 749ky Liberec zapujčí z Prahy...
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Pepa z depa: Díky za upřesnění. No Ty jsi vlastně skoro místní. Ad: Berty, já jsem dostal takovou informaci, nemusí být přesná. V sobotu když jsem stál ve nad Vorstadtemˇ, tak jsem čekal že se tam objevíš. Říkám si jsou vyjímečné podmínky to Pepa nenechá jen tak, mýlil jsem se v úsudku. Ad obraty, koukal jsem se on jenom v Zittau objel soupravu a jek hned za několik málo minut zpět do Bertsdorfu. Vodu a oheň většinou dělají v Bertsdorfu. Kolem poledního a zkraje odpoledne. To vím a rád fotím.
|
|
pepa z depa
Registrovan: erven 2007 Poet fotek: 14 Pspvk: 1,497
|
|
Morris, pernik: Já jsem si všiml, že to tak jak říká Morris zcela není. Jedna mašima pendluje mezi Oybinem a Jonsdorfem se stále stejnou soupravou, se kterou jede do Jonsdorfu hned prvním vlakem ráno a další dvě mašiny vozí další dvě soupravy mezi Žitavou a Oybinem. Některé obraty v Žitavě jsou docela krátké a tak by stěží stihly dobrat vodu a "udělat" oheň. Proto jsou nasazeny tři lokomotivy
Zajíždění s bertami jako za stara? Zamračený jsou v Liberci pár let a pokud dříve jezdily na peážní trati ještě vlaky a ne jako teď jen šukafony, pak jejich vozbu (rychlíky, náklady) obstarávaly liberečtí brejlovci nebo bangle.
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
V době MS v Lyžování bude do Zittau zajíždět vlaky vedené Bertami jako za stara.
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Perník: No já nevím zda mají připraveny oběhy pro tři mašiny, nebo zda šlo o nějakou mimořádnost. Uvidíme na pololetky až bude zase "Hauptsaison" by se to mělo projevit. Od května přibudou spoje motoráčku, tak že by měl být i na rameni Bertsdorf - Zittau hodinový takt aspoň o víkendech. S tou rakouskou párou ta od tebe slyším prvně. Bylo by to dobré, pokud by to bylo. A ještě něco, ono nyní v průběhu "Nebensaison" je na obou ramenech z Bertsdorfu docela čilý provoz. Bdyž je základna v Bertsdorfu tak se toho dá nafotit docela dost. Na trati do Zittau je to horší.
|
|
Michael Hajn
Registrovan: Z 2008 Bydlit: Praha Poet fotek: 123 Pspvk: 1,144
|
|
Morris:díky za info.Mám pocit,že 731 a 749 jsou čerstvě po opravě.Nějak jsem tam na ně ještě nenarazil.Tedy na 731 ano,ale už je to 3 roky.
pernik:Ono asi,jak se jim to hodí:-)V létě jezdily dvě,735 a 758.Z mého pozorování vyplývá,že každá jezdí přes den na "své" trati.735 měla Oybin a 758 Jonsdorf.Ale asi je to každý den jinak.Někdy nasadí i VT 137.Ale tak i tak,jet tam se vyplatí.Jinak ta pára by měla být 01.533,moc hezká "mašinka":-)
|
|
pernik
Registrovan: Z 2008 Poet fotek: 27 Pspvk: 80
|
|
Morris: Takže v době platnosti "Hauptsaison" jsou nasazeny dokonce 3 páry? Já měl za to, že jen dvě... A ty dvě jezdící mezi Bertsdorfem a Oybinem/Jonsdorfem jezdí na střídačku nebo má každá "svou" trať? Díky předem za objasnění.
Jinak v únoru (15-21) by do Žitavy měla údajně jezdit nějaká rakouská velká pára z Drážďan a Löbau.
|
|
pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
Díky za objasnění. Nejsem až tak znalý, které konkrétní číslo je na jaké palivo. Usuzoval jsem podle struktury kouře, který je s převahou páry.Ono jde také o to, jaké uhlí je spalováno a tady to asi bude černé.
|
|