pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
Doplnění: řada 121 je lokomotivní skříní shodná s řadou 141. Má tedy také pouze malý reflektor. Řady 122 a 123 mají velký reflektor v kapličce a oddělená poziční světla ve vlastním vystouplém krytu a prolisy na střeše čela. Lokomotivní skříň je až na podélné žaluzie shodná s řadou 242. Odlišnosti od řady 121 jsou i v pojezdu, který vychází z mezitypu mezi podvozky Škoda I a II generace. Podvozek lokomotivy 121 je podobný s řadou 140, ovšem bez licenčních prvků švýcarského původu SLM.Podvozky lokomotiv 121 a 141 se liší pouze převodovým poměrem pastorku a nápravového ozubeného kola (pevný převodový poměr zpřevodování do pomala). Trakční motory jsou shodné.No jo, to víš, za svůj nádražácký život jsem vystřídal pořádnou řadu škopků.
|
|
Balwan
Registrovan: ervenec 2007 Bydlit: Kralupy pod Vltavou Poet fotek: 189 Pspvk: 4,082
|
|
Morris: ten rozdíl mezi 122 a 123 jsem ti už docel dávno psal u té fotky pod střekovem, tak se tam mrkni, ale je to skoro to samé jako psal Petrys
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Petris Thx.
|
|
petrys
Registrovan: Z 2007 Bydlit: železný brod Poet fotek: 73 Pspvk: 650
|
|
Morris: Je to jednoduché
121: Má na čele pouze jeden pár pozičních světel
122: Má 4 okna ve strojovně z toho pouze 2 normální.
123: Má 4 okna ve strojovně z toho 3 normální
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
Pantograf: je vidět že bývalý fíra se nezapře. vy jste se to učili co? díky díky za informaci. No a ty elektriky 121, 122, 123 si stéle pletu, tedy pokud si nemohu přečíst číslo.
|
|
pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
Ano, na středovém talíři dvijkolí bývá vyraženo číslo lokomotivy.Tato praxe se však používá od doby, kdy byly lokomotivy již z výroby označené Kryšpínovým způsobem.Tato čísla prozrazují také to, že nyní provozní parní lokomotivy jsou poskládané až na malé vyjímky z několika lokomotiv stejné, nebo příbuzné konstrukční řady.Tak například populární albatros 498.022 má běhoun z 486.017 a hnací a spřažená dvojkolí poskládána z jiných lokomotiv 498 a 486.Pouze hnací má svoje původní.
|
|
petrys
Registrovan: Z 2007 Bydlit: železný brod Poet fotek: 73 Pspvk: 650
|
|
já myslím, že by se to určit dát mělo ne? každá mašina by měla mít na obruči vyražené číslo ne?
|
|
pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
No při bližším pohledu bych si dovolil tvrdit, že ta dvojkolí jsou ještě použitelná a zřejmě záložní. Je to pouze záležitost defektoskopie a tloušťky obručí, která mi připadne v pohodě. V nových je to 75 mm.
|
|
Morris
Registrovan: Srpen 2007 Bydlit: Střední Čechy Poet fotek: 472 Pspvk: 5,575
|
|
To se nedá nejspíš určit, byly tam v křoví chudinky pohozené bylo mi jich líto. Tak jsem se pokusil jim za ty naježděné tisíce kilometrů postavit malý pomníček dle svých sil. I když pochybuji že u těch Bardotka filů to bude mít nějaký ohlas. Ale to nezmění nic na tom že příjde relativně brzo doba že takto v křovinách obrostlé travou budou někde v koutě ležet dvojkolí Bert a Brýlí.
|
|
pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
Kteráže to mašinka si v Lužné zapomněla kolečka? Tipoval bych to na Všudybylku.
|
|