854.013
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Sobi



Registrovan: Leden 2009
Pspvk: 569
Galerie uivatele
"Pavlínka" v čele MOs 4814 projíždí v letním horkém odpoledni zalesněným údolím řeky Jihlavy.


Na tohle místo před vjezdem do Jihlavy jsem chodíval o prázdninách před dvanácti lety fotit dunící naleštěné "Barči" z Jihlavy a "Brejlovce" z Brna na kinofilmový ruský Sokol. Že se vlak už blíží bylo tenkrát jasné s velkým předstihem, 854 se v zatáčce zjevila téměř neslyšně.


Díky za komentáře a nápady!
· Datum: 31.1.2009 · Zobrazen: 4857· Tra: CZ 240 Brno - Jihlava· Datum pozen: 02.08.2008 ·
Rozlišení fotografie: 970 x 512 Značka fotoaparátu: Canon
Model fotoaparátu: Canon EOS 40D Citlivost ISO: 500
Čas uzávěrky: 1/500 Použitá clona: f/11.0
Ohnisková vzdálenost: 70/1
Lokomotivn ada: 854 reko 852,853


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/M120_417_umperk-Petrov.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/Zima-pod-St_ekovem.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_3070b.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/DSC_3069b_1024c.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/754041_080620_1024_1.jpg
>>
· dal »

Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
1.2.2009 14:40

jestli je nebo není podexponované neřeknu, pač na histogramkoukám jen když si nevím rady u s vých fotek, tadymi to přijde ještě v pohodě, takže se držím dál názoru jsou barvy celkem v poho
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
1.2.2009 13:53

Sobi: Souhlasím, zároveň děkuji za vysvětlení Petrisovi ohledně histogramu. Každý z nás může fotku jinak vnímat, může mít jinak nastavený monitor. Histogram posuzuje fotku objektivně s vyloučením subjektivního oka, nebo monitoru.
Jinak ohledně toho Sokola máš pravdu, mimo foťáky z SSSR a NDR nic jiného nebylo k mání. Svůj první nesocialistický foťák Pentax ME se zoomem 28-105/f. 3,6 jsem získal až v roce 1983. Tehdá stál bratru 13 800 to byla cena za kterou bych dnes pořídil Canon D 5, minimálně s jedním elkovým zomem, nebo EOS 50D se třemi elkovými objektivy. Ten ještě po dvou opravách závěrky spolehlivě slouží kamarádovi který ho ode mne koupil.
Sobi

Registrovan: Leden 2009
Poet fotek: 20
Pspvk: 569
1.2.2009 13:37

Díky za náměty a postřehy.


Brejlovce a bardoty zkusím naskenovat - uvidíme, jak se to povede z 9x13, výsledek pravděpodobně bude použitelný pouze k dokumenačním účelům.


Místa dole je opravdu málo. Ořez i formát vycházejí z plotu zahrádky, který začíná hned pod linií ořezu (a proto tam taky není celý sloup, což je také špatně).


Morris má pravdu v tom, že původní fotka byla mírně podexponovaná (resp. vyjadřovala blížící se bouřku, na doporučení admina jsem fotku zesvětlil úrovnněmi a křivkami). Tyhle úpravy se na histogramu podepisují vznikem "hřebenu". Fotka se mi subjektivně příliš tmavá nezdá, ani před úpravou, vystihuje atmosféru snímku podle mne dobře, histogram samozřejmě poskytuje objektivní data - třeba Morrisova fotka 123.026, která krásně vystihuje náladu, je podle histogramu je podexponovaná (tím nechci srovnávat ostatní parametry této fotky s mou :-)).


Sokol byl v devadesátých letech už překonaný, ale fotilo se s ním hezky a na lepší tenkrát nebylo - automatika už byla oddělaná, takže se expozice musela odhadnout :-).


Ještě jednou díky za Vaše komentáře, beru si z nich poučení.
faigja

Registrovan: Leden 2009
Bydlit: Ústí nad Labem
Poet fotek: 2
Pspvk: 166
1.2.2009 12:47

dole těsné, ten čouhající sloup tomu moc nedodává...příště asi lepší místo nebo jestli šlo volnější kompozici
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
1.2.2009 11:35

Petris: Podle histogramu poznáš zda je to pre nebo pod exponované. Měl by si se to naučit. Neznalost neomlouvá. Já se snažím hodnotit podle toho jak je fotka technicky v pořádku. Ty posuzuješ fotku podle toho kolik je na ní Barun nebo Brýlí. Mě jsou typy mašin u kterých mladí šotouši v pubescentním věku dostávají příznaky vzrušení, naprosto šumák. Problém nastává u těchto mladých hochů v momentě když jim na druhou stranu je šumák technická a estetická stránka fotky. Faktem je ře s přibývajícim věkem tyto příznaky jisté Bardotko,Brýlofílie ustupují. Wink
petrys

Registrovan: Z 2007
Bydlit: železný brod
Poet fotek: 73
Pspvk: 650
1.2.2009 10:22

Morris: Já nevim co furt máš s tím histogramem, snad na fotku koukám tak jak se tady zobrazuje, nebo ty hodnotíš fotku podle toho jak hezkej má histogram?
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
1.2.2009 08:28

Balwan: Normálně bych to nekomentoval, ale když čtu že "barvičky jsou celkem v poho" tak se musím ozvat. Ty barvičky v poho nejsou ani náhodou. Původní velmi silně podexponovaná fotka byla upravena takto. Letmý pohled na histogram ukazuje že je stále velice tmavá. Ořez a rozlišení není také zrovna standartní. Můžu li něco doporučit tak tedy pořízení nějaké literatůry nejlépe knihy R. Pilhana Mistrovství práce s DSLR. Koupě této knihy pro majitele EOS 40D by neměl být problém.


Ještě k poznámce autora pod fotkou. Ruský kinofilmový avtomat "Sokol" Musel být před dvanácti léty docela oldtimer mezi foťáky. Sám jsem tento fotoaparát koupil někdy v polovině 70 tých let. Byl velmi těžký, nějakou dobu fotil docela dobře, s expoziční automatikou jsem byl spokojen. Nevydržel však dlouho, brzo skončil na smetišti dějin. To i fyzicky. Smile
Balwan

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Kralupy pod Vltavou
Poet fotek: 189
Pspvk: 4,082
1.2.2009 02:15

co se barev týče, tak je to v poho, ale jinak je fotka docela o ničem, ten ořez opravdu dobrý není, jak píšeJirka, chtělo by to víc místa, možná nejen dole...
petrys

Registrovan: Z 2007
Bydlit: železný brod
Poet fotek: 73
Pspvk: 650
31.1.2009 22:22

Naskenuj nějaký brejlovce a bradoty a hop sem s nima Smile
K fotce asi tolik, nenbylo by dole více místa a případně celej sloup?

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.