223 065
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Fit



Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Pspvk: 47
Galerie uivatele
Barevně sladěná souprava v čele s herkulem právě vjíždí do stanice Domažlice. Na spoji R 355
· Datum: 6.9.2009 · Zobrazen: 9010· Tra: CZ 180 - Plzeň - Domažlice - Furth im Wald· Datum pozen: 27.8.2009 ·
Rozlišení fotografie: 1024 x 580 Značka fotoaparátu: Canon
Model fotoaparátu: Canon EOS 400D DIGITAL Citlivost ISO: 200
Čas uzávěrky: 1/1000 Použitá clona: f/5.6
Ohnisková vzdálenost: 35/1
Lokomotivn ada: jiná/zahraniční


http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_499420090828.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_483420090815.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_274620090810.jpg
>>
· dal »

pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
9.9.2009 08:50

Proč bohužel? Vždyť je to paráda, že je to někde na webu a nemusíš to hledat po časopisech. Třeba tady.
www.photozone.de
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
9.9.2009 08:01

Aha děkuji za radu s tou ulicí to určitě vyzkouším. Bohužel budu si muset na internetu dohledat při jakém zaclonění dávají mé objektivy nejlepší výsledky ( ani jeden z mích dvou objektivů neni od canonu ).
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
9.9.2009 07:07

Zkušenosti získáš jedině tím, že to budeš zkoušet. No tak holt pár fotek zkazíš, to se nedá nic dělat, ale manuální režim dává možnost nejlépe kontrolovat expoziční hodnoty. Vyzkoušej si manuální nastavení v různých podmínkách třeba při focení provozu na ulici, abys měl na fotce pohyb. Vždyť cvakání digitálem, kromě lehkého opotřebení závěrky, nic nestojí.
Pokud fotíš v prioritě clony, pak nechápu proč si nenastavíš clonu třeba 8,0, která u seťáku dává relativně nejlepší výsledky kresby a postačující hloubku ostrosti a nezkontroluješ čas, zda není příliš dlouhý, aby se Ti vlak nemázl. Tady byla naopak ta 1/1000sec, zcela zbytečná.
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
8.9.2009 15:54

Ano těch 4.5 je reálných , ohledně toho ale já bohužel ještě nemám tolika zkušeností abych si mohl dovolit fotografovat na plně manuální režim a radši než režim priorita času využívám ten pro prioritu clony , neboť priorita času mě párkrát docela vypekla. Ale na druhou stranu jsem rád za tuhle "diskuzy" jelikož jak je známo chybami se člověk učí a já bych se rád naučil "pořádně" fotografovat. Díky
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
8.9.2009 10:53

zvládá 3,5, ale jen na kratším konci, že?
na tomhle ohnisku to bude tak okolo 4,5-5,0 a protože to není L-ko, tak kresba při použití clony 5,6, pouze o jednu větší než je nejmenší se dost podepíše na kresbě fotky, na tohle by stačil čas tak 1/400 a tím by ses dostal v klidu na clonu kolem 8,0


ono je dobré znát vztahy mezi expozičními hodnotami, což zde neovládá každý, jak jsem si povšiml a najdou se i tací, kteří to posměšně označují za focení "podle příručky", ale sami nejsou schopni zmáknout kloudnou fotografii, ono focení je přeci jen trochu složitější řemeslo než se zdá na první pohled a ne nadarmo se to lidé, kteří se tím chtějí živit učí několik let


hodnota EV při ISO200, 1/1000sec. a f5,6 je 15, kdybys nastavil ISO200, 1/500sec., f8,0 tak by hodnota EV byla 16 a tím pádem by fotografie nebyla podexponovaná a měla by vlivem většího zaclonění lepší kresbu a větší hloubku ostrosti
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
8.9.2009 09:43

L-kový objektiv rozhodně nemám , ale i tak ten co mám zvládá 3.5 . Spíš je to dané tím že když tam nebyl vlak tak ta kompozice byla tmavá díky těm stromům. A když přijela lokomotiva tak už nebyl čas nic přenastavovat.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
7.9.2009 21:27

hmmm, to tedy musíš mít L-kový objektiv se světelností 2,8, když za slunného dne fotíš na clonu 5,6, ale podle nic moc kresby bych tomu nevěřil a zdá se mi, že je to dost na škodu
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
7.9.2009 17:38

pepa z depa : bylo to dáno tím že jsem fotil na prioritu clony a jak je známo tak automatika se dopočítá zbytek a nezdá se mi že by to bylo až tak na škodu.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
6.9.2009 23:04

to bylo adresováno autorovi, jak kompozice, tak dosti podivné expoziční hodnoty, fotit vlak jedoucí rychlostí 40-60km/h časem 1/1000 sec. mi přijde jemně řečeno, zhůvěřilost
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
6.9.2009 22:32

pepo,no z dodaného materiálu maximum. Nezdá se mi to tak zlé, jak míníš. Ale chápu, že ty máš mez detekce jinde.
pepa z depa

Registrovan: erven 2007
Poet fotek: 14
Pspvk: 1,497
6.9.2009 22:06

mizerná kresba a vlak div nevypadne z fotky
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
6.9.2009 16:31

Za edit děkuji pantografovi a ještě jednou smekám.............
Fit

Registrovan: Bezen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 47
1.9.2009 21:25

Zdravim omlouvám se za tak poszdní odpověd poslední dobou se vůbec nedostávám na internet. Dnes jsem vám odeslal link na leteckou poštu kde jsem uložil výchozí RAW soubor. Mnohokrát děkuji za pomoc
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
30.8.2009 23:30

Bohužel z extrému do extrému. Toto je podexponované a středové. Rád bych viděl výchozí RAW. S tím by se dalo určitě něco pořešit. Pokud má autor zájem, nechť mi RAW uloží na leteckou poštu a odkaz pošle na pantograf@email.cz a já se s tím poperu.Výsledek bude určitě lepší. Zde je to pouze o ořezu a editu.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
29.8.2009 20:56

Problém trochu je že těch fleků mezi Fürth im Wald, moc není vzláště poté co z České Kubice udělali koridorovou stanici. Na německé straně z Fürth im Wald ku hranici je také míst vhodných k foceni pomálu a dost často jsou na soukromém pozemku a to se respektuje. U nás se to ještě tak nebere. Takže jedno z méla míst mezi Domažlicemi a Fürth im Wald. V úterý ho zkudím cvaknout ve Fürth im Wald u výjezdových návěstí směrem na Cham.
  Strana:  1 · 2dal

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.