423.0145
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

pantograf



Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Pspvk: 2,467
Galerie uivatele
....nostalgická vzpomínka... Martinice v Krkonoších
· Datum: 20.12.2009 · Zobrazen: 6411· Tra: CZ 042 - Martinice v Krkonoších - Rokytnice nad Jizerou· Datum pozen: 12.12.2009 ·
Rozlišení fotografie: 1024 x 649 Značka fotoaparátu: Canon
Model fotoaparátu: Canon EOS 40D Citlivost ISO: 160
Čas uzávěrky: 5/1 Použitá clona: f/9.0
Ohnisková vzdálenost: 33/1
Lokomotivn ada: 423.0


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/503/thumbs/M_240_0113_Lednice.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/503/thumbs/M_131_1549_Chocerady.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/503/thumbs/423_0145_Martinice_v_Krkono_ch.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/503/thumbs/125_827-6_Horn_d_pri_Hanisk_ch.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/503/thumbs/851_032-3_Nedv_dice.jpg
>>
· dal »

Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
21.12.2009 23:10

To je právě ono. I když vím, že takový filtr existuje nemám a nepoužívám. Fotili jsme oba za podobného nastavení. Záběr jsem samozřejmně také podšlehl, z podobných důvodů, ale to na to nemá vliv, jaký zvolíš čas. Mrkni do mejlu, pošlu surové foto..
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
21.12.2009 22:41

Perře, ta připomínka stylu jednotlivých železničních společností, nebyla myšlena škatulkově. Bylo to pouze vysvětlení, jak to tenkrát bylo běžné a jak se v architektuře jednotlivé společnosti někdy dosti výrazně lišily. Co se týče těch hvězdiček: fotil jsem toho dne na různé clony a časy. Výsledek cca podobný. Při nočním focení filtr vůbec nepoužívám. Ani UV. Občas mi totiž způsoboval prasátka a to v závislosti na úhlu dopadajíciho světla a intenzitě zdroje. Ty tebou vzpomínané efektní hvězdičky, však jsou dílem speciálního filtru. Ten já však nepoužívám. Navíc noční fotografie dělám podšlehnuté, abych eliminoval výrazné přesvětlení některých více nasvícených pasáží snímku. U tohoto například prostor pod přístřeškem, který by byl normálně výrazně přesvětlený.
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
21.12.2009 09:52

Pantograf: K něm budovám, nevím, jestli se to dá takto rozškatulkovat na kraje. Mně osobně se třeba líbí budovy Ústecko - Teplické dráhy, jejich nezaměnitelný styl, z pálených cihel. Ještě se Vláďo zamýšlím nad jednou věcí ohledně nočáků a když sleduju Tvoje snímky a máme v podstatě stejný objektiv. Zajímalo by mě, čím je ovlivněno rozptýlení světla do hvězdy. Podle mě je to ovlivněné clonou, já jsem měl zadáno na veškeré nočáky F 11 a je zvláštní, že se tam objeví, oproti cloně F 9, kterou dáváš ty. Nebo jestli to je tím filtrem cos mi pořizoval? Či Tvým, který máš na objektivu a tlumí...
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
20.12.2009 23:44

Kolrgové, v první řadě jsem rád, že se fotografie líbí. Ano, padlo zde srovnání dvou motivů pořízených tohoto večera. Netroufnu si vyzdvihovat ten, či onen snímek, protože námětem jsou odlišné a přesto, že v jedné stanici, každý ukazuje jinou martinickou klasiku. Tato evokuje příběh nočního vlaku, který čeká před dominantní budovou na svojí další cestu. Ten druhý, o kterém je řeč, je sice strojená póza, avšak ukazující dominanty Martinic, tedy mechanická seřaďovací návěstidla a to je dnes již v republikovém měřítku unikát. A vyhledávaný a krásný železniční artefakt. Ovšem jak ještě dlouho.
K poznámce kolegy bobo, že nejkrásnější budovy jsou ve východních Čechách snad jen doplnění. Každá ze železničních společností té doby měla své dvorní architekty a svůj do jisté míry unifikovaný styl. Páteřní tratě na východě Čech budovala od sedmdesátých let devatenáctého století Rakouská severozápadní dráha (ONWB)a tedy i její styl promlouvá do železniční architektury. To je prostě dáno. Jistě nalezneme mnoho zachovalých nádraží, budovaných jinými společnostmi, které mají svoje nezadatelné kouzlo a prozrazují mnohé o době jejich vzniku. Tak se prostě rozvíjela železniční infrastruktura před 140 lety.
bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
20.12.2009 11:17

Vždycky,když jedu vlakem z N.Bydžova do S.Paky,tak se jen kochám.Krásná trat,krásný nádraží a příroda.Vše bez drátů.A ještě,když jedu 854,tak to fakt nemá chybu.Tyhle nádražní budovy stavěný z pískovce jsou bez chyby.
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
20.12.2009 10:46

Tak už je venku i poslední nočáček Smile Upřímně, mě se focení s budovou líbilo více jak u mechanik. Tady jsem se vžil do dob, kdy přijel noční osobáček. Nevím čím to, ale tato stanice na mě působila celá tak nějak historicky, nejenom kvůli mechanikám a strojům, ale i právě kvůli této zachovalé budově s původním nápisem. Snímek to pěkně zachycuje, po editační stránce je i dobře srovnaný...
marass

Registrovan: Z 2007
Bydlit: Česká Třebová
Poet fotek: 6
Pspvk: 221
20.12.2009 10:30

bobo: to víš, jsme lepší Smile! Ale jinak jsem mi fotka fakt líbí, kdybych mohl, hodil bych si ji na plochu.
bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
20.12.2009 10:28

Ve východních čechách jsou nejhezčí nádraží.V kombinaci s párou,nemá to chybu.pecka.
Michael Hajn

Registrovan: Z 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 123
Pspvk: 1,144
20.12.2009 01:19

Moc hezké, s kouzelnou atmosférou. Ale ta kosa, hlavně v neděli ráno, moc kouzelná nebyla Smile! . Nádražní budovy v Martinicích a Rokytnici jsou krásné samy o sobě, zde ve spojení se sněhem a s párou...Povedené Thumbs Up!

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.