pantograf
Registrovan: erven 2007 Bydlit: Praha 5 Poet fotek: 470 Pspvk: 2,467
|
|
re paya: bohužel provázelo nás poněkud špatné počasí. No v současné době žádná zvláštnost. Toto je asi poslední vlak, co do Malé Morávky projel. Přesto chvíli po tomto záběru se v mracích přeci jen objevila trhlina v mracích a tak jednu fotku máme nasvícenou ( viz. klokanova PFka ) pohledem z druhé strany. I zde je již čelo malinko líznuté.
V podtextu s touto jízdou mě napadla zajímavá úvaha: ten den jsme M262 najeli více jak 600 km, jeli jsme z Kolína, a po korodoru do Olomouce jsme měli jízdní doby jako běžný zastávkový rychlík. Přesto jsme přijeli s náskokem. Takže i více jak 50 let starý motorák (vyroben 1959) to v klidu zvládal. Navíc při celodenní cestě jsme byli v pohodlí. Představa, absolvovat tuto porci kilometrů v 810, či něčem "zelenožlutém" dvouosém "moderním", měl bych obavy o sedací část. To bych byl omačkaný jak po pouhých třech hodinách jízdy pendolínem z Ostravy do Prahy. Prostě těmto veteránům co do stránky pohodlí nelze nic vytknout. Jen 12V 170 DR si za tuto cestu spápl svých skoro 600 litrů nafty...
Jsem rád, že i přes nevlídné podmínky se to líbí.
Ještě payo malinkatou poznámku: loďák se přezdívá hlavně 41 remotorizovaným 830 na 831, což proběhlo v letech 1981 - 1991 výměnou spalovacího motoru 12V 170 DR za typ 6S 150 PV 2A, což je řadový stojatý šestiválec používaný v tlačných remorkérech. Odtud ona přezdívka loďák. Tato M262.0 je v původním provedení a v tak dobrém stavu, že pro ní je cesta napříč republikou naprostá hračka. Ostatně po jejím z mrtvých vstání v roce 2007 zvládl tento motorák přesun v trase Vrútky - Kolín v čase pod 5 hodin, což si zaslouží porovnání s nynějšími jízdními časy rychlíků.
|
|