749102-0
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Prochy



Registrovan: jen 2008
Bydlit: Praha
Pspvk: 53
Galerie uivatele
R 1132 Praha - Chomutov , zde v úseku Praha Dejvice - Praha Veleslavín míjí předvěst vjezdového návěstidla do stanice P.Dejvice.
· Datum: 19.12.2013 · Zobrazen: 5634· Tra: CZ 120 - Praha - Kladno - Rakovník· Datum pozen: 7.5.2008 ·
Rozlišení fotografie: x Značka fotoaparátu:
Model fotoaparátu: Citlivost ISO:
Čas uzávěrky: Použitá clona:
Ohnisková vzdálenost:
Lokomotivn ada: 749 Reko 751,752


« dal ·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMGP2355_04_slou_eno_-doo_ez.jpg
<<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/leo-expres.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_3634a.jpg
·
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/IMG_0034_6b.jpg
>
http://www.railgallery.cz/data/504/thumbs/380_001_1280dpi_.jpg
>>
· dal »

stajktrain

Registrovan: Bezen 2012
Bydlit: Pelhřimov
Poet fotek: 10
Pspvk: 147
11.1.2014 20:06

Jasně Honzo, předpokládám, že dojdeme oba k stejnému výsledku, jen každý jinou cestou. Pokud ty změkčuješ gumu, já nastavuju slabší krytí, tam kde ty měníš průměr gumy, já měním průměr štětce. Zmiňuji to tu proto, že si každý může zkusit, co mu víc vyhovuje, v obou případech bychom měli dojít k stejnému výsledku.
Honzinus

Registrovan: erven 2011
Bydlit: Praha / Velká Skrovnice
Poet fotek: 79
Pspvk: 1,331
11.1.2014 16:24

Pokud se vyskytne někde problém a něco se mi nelíbí co jsem už odgumoval, tak vlezu do RAW a udělám si novou konverzi, hodím do vrstvy a jedu znovu. Ale to se nestává moc často, v drtivé většině to stíhám udělat hned. Druhý den třeba spíš ještě odgumovávám, ale že bych se vyloženě vracel, to se mi fakt nestává..
stajktrain

Registrovan: Bezen 2012
Bydlit: Pelhřimov
Poet fotek: 10
Pspvk: 147
10.1.2014 22:45

Učit se je třeba pořád něco, moje zkušenost...jen by mě zajímalo, proč tak rádi používáte gumu, kde v případě uložení ztrácíte možnost zpětného kroku...tedy pokud nesmažete celou vrstvu. Osobně používám masku vrstvy a přepínáním barvy popředí a pozadí (Č-B)a štětcem schovávám, případně odkrývám, co má a nemá být vidět. Druhý den většinou s odpočatýma očima mám jiný náhled a potom jen upravuji masku, nemusím celou smazat a začínat znovu...
zirecek

Registrovan: Bezen 2012
Bydlit: Morava
Poet fotek: 44
Pspvk: 194
3.1.2014 20:07

Mám podobný postup přes vrstvy, akorát používám originál program na RAW (rada od topiče) od Pentaxu, exportuju TIFFy z RAWu do APS. Navíc mám opačný postup - z RAWu postupně zvyšuji expozici (prosvětluji) z originální vhodně podexponovaného snímku. Možná je to tím, že Canon obecně umí více zachránit přepaly, kdežto Pentax je spíše znám tím, že umí vytáhnout hodně informací z podexpozice. Jinak mám postupy prakticky obdobné, taky si mně učil Ty, :-).
Honzinus

Registrovan: erven 2011
Bydlit: Praha / Velká Skrovnice
Poet fotek: 79
Pspvk: 1,331
3.1.2014 19:50

Zkusím ještě jednou, je to jen můj postup, ale ostatní to dělají podle mě hodně podobně:
- v RAW dialogu udělám základní úpravy, srovnám expozici, nastavím WB, dle potřeby použiju křivky (které jsou schodné s těmi po otevření do pracovního prostředí), srovnám snímek tak, aby vypadal dobře "na krajinu".
- otevřu do pracovního prostředí, vytvoří se mi pozadí (background). Říkejme tomu krajinová vrstva.
- dle potřeby mohu v pracovním prostředí provést ještě další úpravy (úrovně, jednotlivé barvy, prostě cokoliv potřebuju na krajinové vrstvě)
- vytvořím kopii (background copy), tato vrstva bude ležet nad tou původní. Pokuď na ní neprovedu nějaké úpravy, bude stejná s tou spodní.
- jdu znovu do RAW dialogu a ztmavím oblohu (-EV) aby mi neklipovali beránky a nebyla přesvětlená obloha, EV mohu použít spolu se šoupákem recovery (obnova jasů), záleží na konkrétní situaci, někdy používám jen jedno, někdy obojí. Mohu ještě třeba přidat kontrast pokud snímek obsahuje vzdálenější kopce či třeba dosytit, prostě co je potřeba. To bude oblohová vrstva.
- otevřu do pracovního prostředí a vložím mezi obě vrstvy, opět mohu provést nějaké tonální úpravy dle potřeby.
- vypnu dvě spodní vrstvy, vezmu měkkou gumu s větším poloměrem a začnu gumovat do té horní krajinové vrstvy, odgumuju oblohu, zajedu i do kopců. Pod tím se mi bude ukazovat šachovnice. Mohu použít různé poloměry gumy a různé účinnosti (50%, 40% atd.), někdy třeba i tvrdší (0% měkká, 50% tvrdší kraj) když je někde hrana, po které lze jet, nebo ev. nějaký jiný nástroj na selekci a odstranění toho, co nepotřebuju (laso, magnetické laso…)
- zapnu vrstvu oblohy (prostřední), ostatní vypnu. Na vrstvě oblohy budu gumovat odspodu, tedy to co nepotřebuju a to co bude skryté, gumuju třeba právě po ten horizont. Rovněž používám různé poloměry a tvrdosti.
- zapnu ostatní vrstvy, mohu opět gumovat a koukat, co to dělá. Pečlivým gumováním dosáhnu neviditelných přechodů.
- nastavím krytí oblohové vrstvy, většinou nemám 100%, ale třeba jen 50%, což je další krok k neviditelnosti přechodů, mohu ještě poladit tonalitu např. na úrovních.
- vypínáním a zapínáním vrstvy oblohy (ano, očíčko) vidím rozdíl mezi původním snímkem (spodní + horní vrstva mi dohromady dají původní snímek) a tím s namontovanou oblohou.
- pokud klipuje (vypaluje) čelo mašiny či vozy, vlezu znovu do RAW dialogu a ztmavím (-EV, recovery)
- otevřu do pracovního prostředí, vrstvu hodím uplně nahoru.
- odgumuju či lasem (ev. magnetickým) odselektuju to, co nebudu potřebovat. Mohu použít gumu a nastavovat růzé účinnosti a tvrdosti.
- nastavím krytí vrstvy čela, opět nepoužívám 100%, ale třeba jen 50%.
- opět mohu provést úpravy na vrstvě čela pokud je potřeba (třeba vytáhnout středy, poladit barvy apod.)
- a je to.


Štětec historie občas používám taky, dá se použít při gumování a následnému návratu k akci, kterou určím. Lze použít i při progumovávání vrtvev, návrat je třeba k původnímu stavu vrstvy, v kombinaci s gumou je to mocný nástroj. Rozsah barev většinou nepoužívám, kouzelnou hůlku taky ne. Mám raději gumování a magnetické laso. Je to někdy zdlouhavější než kliknutí kouzelnou hůlkou, ale já to tak mám raději.


Berte to jen jako stručný návod, experimentům se meze nekladou. Smile
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
2.1.2014 18:15

No zní to celkem složitě, celkem jsem se do toho zamotal. To se pak nedivím, že se to tu probírá pořád dokola a každý to rád slyší znovu Smile ..teď jsem si vybavil jednu scénu na mlýně ve filmu Na samotě u lesa.
V podstatě jde o to, že máš kopii pozadí, na té něco provedeš a co se ti nehodí do krámu, odgumuješ. Někdy kombinuješ s výběrem (Rozsah barev třeba), aby ti to ohraničilo třeba jen výpaly. Je dobré i to kombinování s různým krytím gumy, když se záběr projasňuje v úrovních a drží se přitom ALT, je krásně vidět, kde se výpaly hemží a v jaký okamžik. Pak jak píšeš, přeblikáváním progumované vrstvy (očičko), nebo návrat zpět v historii, dá se přidat záchytný bod v podobě štětečku v okénku vedle řádku s provedeným úkonem.
Je to celé o cviku a najít si i nějaký ověřovací způsob, abych směřoval správným směrem. Vrstvy jsou celkem vratný způsob, když se na ní úprava nepodaří, smaže se a zkouší se znovu...
Honzinus

Registrovan: erven 2011
Bydlit: Praha / Velká Skrovnice
Poet fotek: 79
Pspvk: 1,331
29.12.2013 14:57

Odstraňování nádechů na úrovních se zde mnohokrát probíralo, pamatuju si, že i já sám jsem to zde několikrát popisoval. Je to furt stejné, je potřeba si zvyknou ta dělat to automaticky.
Vrstvy, ztmavování jasů, taky se to řešilo. Je to lehký. Já to dělám tak, že udělám hlavní konverzi z RAWu a tu dobře srovnám (expozice, úrovně). Říkám ji krajinová vrstva. Pak následuje ztmavení jasů - tedy nová konverze z RAW (-EV), nakopírování přes krajinovou vrstvu a odgumování toho co nepotřebuju. Oblohu (ztmavení - výraznější obloha, tmavší nevypalující beránky) dělám podobně, ale většinou ji vložím mezi dvě stejné (krajinové) vrstvy, na horní odgumuju právě oblohu měkkou gumou aby pod ní prokoukla vrstva oblohy; následně gumuju do ní ale odspoda (do krajiny kteoru na vrstvě oblohy nepotřebuju) abych dosáhnul neviditelných přechodů. Vypínáním a zapínáním vrstvy oblohy vidím rozdíl mezi originálem a výsledkem (horní odgumovaná vrstva bez oblohy a spodní původní). Ono to zní takhle složitě, ale je to hrozně lehký… Wink
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
28.12.2013 11:30

No jde o to, jestli chceš na tom editu trochu pracovat i do budoucna. Teď třeba ty úrovně, tam vidíš ty nedošlapy, můžeš se jich zbavit a celý průběh histogramu natáhnout více do jasů, záběr bude i jasnější a eliminuješ ten teplejší zábal. Většinou si pak na tyhle postupy zvykneš, fotografie z fotoaparátu Canon mají teplejší nádech, takže jen to procvičíš Wink Histogram, resp. úrovně, jsou dobré nejen proto, že záběr získá realističtější podání, ale dobře si v nich prověříš (pohlídáš), to co třeba již nemusíš kolikrát vidět, když dlouho koukáš do fotky, projdeš si jednotlivé kanály a vidíš nedošlapy, zkusíš zatahat a sleduješ výsledek. Pozdeji se v nich zorientuješ a podobně můžeš ladit i střední tóny apod.
Dobré je, když se ti podaří začít pracovat i v těch vrstvách. Není to až tak složité jak se zdá, chary na toto téma psal i článek na žp. Usnadní to hodně práce a přiblížíš se lepšímu výsledku...
Prochy

Registrovan: jen 2008
Bydlit: Praha
Poet fotek: 7
Pspvk: 53
27.12.2013 20:45

Tak k tomu editu: vzhledem ke zdrojovému hardware " EOS 300D, seťák EF 18-55 f3,5-5,6, foceno do Jpeg" jsem s tim dost bojoval, kdyby na to vlítnul editačně zkušenější jedinec, tak to barevně bude OK. Odšum snad probíhal, výraz "kromě oblohy" je lepší vůči mne nepoužívat, vždyť nemám s použitím vrstev zkušenosti. Ořez jsem při první verzi měl taky jinak, výsledný formát vylezl zkrátka takto, já to nikdy neudělám stejně, jsem holt lajdák Wink
Petr Holub

Registrovan: Bezen 2009
Poet fotek: 33
Pspvk: 1,308
22.12.2013 11:42

Pěkná vzpomínka v pořízení vlastních narozenin Smile Předvěst už také nestojí.
K editu, když už jsem doma u svého monitoru, má to hodně teplý nádech, což můžeš pozorovat i v úrovních, když si rozklikneš kanály G a B, kde jsou výrazné nedošlapy na jasech. Trochu by se dalo šáhnout do stínů na G. Barvy jsou trochu rozpité - neodšumoval si nějak kromě oblohy? Když máš nastavené odšumení barevného šumu, může se to více projevit. Na barácích je také trochu patrná flaška do tvaru "V".


O ořezu jsme se bavili.
bobo

Registrovan: Duben 2009
Bydlit: chodov u k.v
Poet fotek: 252
Pspvk: 2,495
19.12.2013 14:35

No,jo,perla z Chomutova.Ta vždycky potěší.

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.