BRNO_HLN_080309_1024_1
Kliknte pro zobrazen vt fotografie.

Pavel Dokoupil



Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Brno
Pspvk: 1,768
Galerie uivatele
Až v Brně přijdete na 2. až 4. nástupiště, podívejte se na staniční budovu. Úplně nahoře, pod střechou, uvidíte insignie někdejších drah, které toto, tehdy dvojnádraží, používaly. Na břeclavské straně budovy KFN (Kaiser Ferdinand Nordbahn), na straně tišnovské StEG.
· Datum: 12.3.2008 · Zobrazen: 5624· Tra: CZ 250 - (Praha -) Havlíčkův Brod - Brno - Kúty· Datum pozen: 9.3.2008 ·
Rozlišení fotografie: 1024 x 682 Značka fotoaparátu: Canon
Model fotoaparátu: Canon EOS 30D Citlivost ISO: 200
Čas uzávěrky: 1/320 Použitá clona: f/11.0
Ohnisková vzdálenost: 132/1
Lokomotivn ada: jiná/zahraniční


http://www.railgallery.cz/data/512/thumbs/BRNO_HLN_080322_1024.jpg
<
http://www.railgallery.cz/data/512/thumbs/BRNO_HLN_080309_1024_1.jpg
·

Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
12.3.2008 23:26

Pantograf: Velmi bych se přimlouval za tu Tvoji první větu.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
12.3.2008 22:28

Pavel Dokoupil: V té době tam jistě jezdil můj pradědeček, Ferda II, já jsem Ferda IV. Ferda III byl můj děda jeden čas také obecní sekretář v Lišni. Děkuji za perfektní vysvětlení. Smile
pantograf

Registrovan: erven 2007
Bydlit: Praha 5
Poet fotek: 470
Pspvk: 2,467
12.3.2008 22:12

Pro tuto fotografii bych navrhl kategorii železniční architektura. Je to zajímavý dokument.Já mnohdy tak vysoko na fasádu nekoukám.A o mnohé přicházím.Ale kdesi v archivu mám fotografii komunistické destrukce krásna, přímo odstřelu budovy bývalého Denisova nádraží.Ale dnes se k památkám zodpovědní chovají snad ještě hůře.StEG byla společnost státní dráhy v rakouské monarchii.
Pavel Dokoupil

Registrovan: ervenec 2007
Bydlit: Brno
Poet fotek: 423
Pspvk: 1,768
12.3.2008 22:09

Od roku 1854 do roku 1879 se stát (tedy Rakousko - Uhersko) zbavuje drah a nastuuje systém drah soukromých, na nichž se stát různým způsobem podílí.
K 1.1.1855 byly odprodány Severní státní dráha Olomouc - Praha (dnes Masarykovo n.) - Podmokly, Brno - Č. Třebová a Jihovýchodní státní dráha (do Budapešti), za okolností ještě dnes ne zcela vyjasněných a na první pohled pro stát značně nevýhodných, francouzskému konsorciu v čele s bankéři bratry Pereirovými. Tak vznikla "Společnost státní dráhy", německy "Staats-Eisenbahn-Gesellschaft", ve zkratce dále StEG. Z této zkratky vznikl lidový název "šteg", který je i dnes někdy používán.
Brno bylo významným uzlem v síti této společnosti. Ze šesti tratí, vedoucích do Brna, postupně čtyři patřily StEG a dvě Severní dráze Ferdinandově (KFNB) - Brno-Břeclav a Brno-Přerov. StEG zanikla až zestátněním v roce 1909, poté, co byla zestátněna vetšina železničních společností malých i tak velkých jako Severní dráha Ferdinandova (KFNB), Rakouská severozápadní dráha (ÖNWB), Česká severní dráha apod.
Tolik citace ze sborníku "130 let Brněnsko-rosické uhelné dráhy Brno-Zastávka u Brna a 130 let lokomotivního depa Brno a historie vzniku brněnského železničního uzlu".
První brněnské "hlavní" bylo koncové jako Masaryčka, po postavení trati Brno-Č. Třebová muselo být strženo, protože překáželo propojení tratí, a zhruba v dnešní podobě bylo postaveno rovnoběžně s kolejemi někdy po r. 1846. Byla to však nádraží dvě, propojená dnešním prostorem vchodového vestibulu.
Morris

Registrovan: Srpen 2007
Bydlit: Střední Čechy
Poet fotek: 472
Pspvk: 5,575
12.3.2008 21:07

Pěkné ale prosil bych Pavle vysvětlení zkratky StEG, St je nejspíše Staatisch (Státní) další už nerozluštím. Smile Na fotce je vidět že informativní (dokumentační) foto nerovná se špatné. Velmi dobře byl zvládnut velký exoziční rozsah.

Powered by: PhotoPost PHP
Copyright © 2007 All Enthusiast, Inc.