Utopie? Skutečnost? Na západě Čech se blýská na lepší časy. Po dlouholetých tahanicích mezi obcemi, krajem a výrobními firmami na straně jedné a SŽDC a ministerstvem dopravy na straně druhé o obnovu, před 15-ti lety zrušeného úseku tratě z Krásného Jezu přes Horní Slavkov do Lokte
Již před několika lety, přesněji 8.12.2006 byl zprovozněn úsek Loket - Loket předměstí. Konečně se tedy na trati s číslem 144 pohnuly ledy a započala obnova další část této kouzelné lokálky. Jedná se o pět a půl kilometru z Ležnice u Horního Slavkova do Krásného Jezu. Celý úsek až do Horního Slavkova měří 15,1 km. Trať je zarostlá a místy chybí i kolejnice. Náklady na kompletní obnovu 5,1 km jsou plánovány ve výši cca 20 - 25 milionů korun. Obnova je plánována na etapy, přičemž první právě začala a zahrnuje odstranění náletů a kompletní sanaci kolejového svršku z Krásného Jezu k odbočce vlečky firmy Legios. Druhá etapa, tedy rekonstrukce trati, pak má navázat v polovině příštího roku. Zrekonstruovanou trať bude zatím využívat firma Legios pro dopravu vyrobených cisteren, až 1000 ročně, místo dopravy dílů železničních cisteren kamiony po silnici do svého dalšího závodu v Lounech. Časem může sloužit i dalším firmám v okolí. Například společnost Sanaka Industry se chystá začít těžit 100 až 300 tisíc tun písku ročně, který by musela převážet také po silnici. Těžba by, podle odhadů, měla začít do dvou až tří let. Obyvatelé Horního Slavkova projevili zájem i o osobní dopravu. Té se ale v nejbližší době nedočkají. Náklady na rekonstrukci celé trati by se totiž blížily 200 milionům korun. Navíc by podle náměstka krajského hejtmana Petra Navrátila na trati nikdo nejezdil.
Jedná se tak o další úspěch při zprovozňování „mrtvých“ tratí na západě čech. V letošním roce zprovoznila svou vlečku z Kyselky do Vojkovic společnost Karlovarské minerální vody a.s. (Matonka) a podařilo se zabezpečit provoz vlaků na trati Selb – Aš.
Zdroj: Retrolok 14.8.2012; Krajské listy říjen 2012; iDNES 14.3.2012
Zpracoval: Václav Toušek