Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - Vlakem do Horního Slavkova.

Vlakem do Horního Slavkova.

Utopie? Skutečnost? Na západě Čech se blýská na lepší časy. Po dlouholetých tahanicích mezi obcemi, krajem a výrobními firmami na straně jedné a SŽDC a ministerstvem dopravy na straně druhé o obnovu, před 15-ti lety zrušeného úseku  tratě z Krásného Jezu přes Horní Slavkov do Lokte

Na trati 144 sloužívaly Již před několika lety, přesněji 8.12.2006 byl zprovozněn úsek Loket - Loket předměstí. Konečně se tedy na trati s číslem 144 pohnuly ledy a započala obnova další část této kouzelné lokálky. Jedná se o pět a půl kilometru z Ležnice u Horního Slavkova do Krásného Jezu. Celý úsek až do Horního Slavkova měří 15,1 km. Trať je zarostlá a místy chybí i kolejnice. Náklady na kompletní obnovu 5,1 km jsou plánovány ve výši cca 20 - 25 milionů korun. Obnova je plánována na etapy, přičemž první právě začala a zahrnuje odstranění náletů a kompletní sanaci kolejového svršku z Krásného Jezu k odbočce vlečky firmy Legios. Druhá etapa, tedy rekonstrukce trati, pak má navázat v polovině příštího roku. Zrekonstruovanou trať bude zatím využívat firma Legios pro dopravu vyrobených cisteren, až 1000 ročně, místo dopravy dílů železničních cisteren kamiony po silnici do svého dalšího závodu v Lounech. Časem může sloužit i dalším firmám v okolí. Například společnost Sanaka Industry se chystá začít těžit 100 až 300 tisíc tun písku ročně, který by musela převážet také po silnici. Těžba by, podle odhadů, měla začít do dvou až tří let. Obyvatelé Horního Slavkova projevili zájem i o osobní dopravu. Té se ale v nejbližší době nedočkají. Náklady na rekonstrukci celé trati by se totiž blížily 200 milionům korun. Navíc by podle náměstka krajského hejtmana Petra Navrátila na trati nikdo nejezdil.
Jedná se tak o další úspěch při zprovozňování „mrtvých“ tratí na západě čech. V letošním roce zprovoznila svou vlečku z Kyselky do Vojkovic společnost Karlovarské minerální vody a.s. (Matonka) a podařilo se zabezpečit provoz vlaků na trati Selb – Aš.

Zdroj: Retrolok 14.8.2012; Krajské listy říjen 2012; iDNES 14.3.2012

Zpracoval: Václav Toušek


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 28. 10. 2012, 18:55 | Přečteno: 6419x | Kategorie: Aktualita | Napsal: klokan |

Komentáře: 1

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. marass
Třikrát sláva každé znovu otevřené lokálce byť třeba jen pro nákladní dopravu.
Odpověď | 2012-10-28 19:06:00
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)