Nové vedení Českých drah v čele s Daliborem Zeleným oznámilo s konečnou platností, že opci na nákup 8 netrakčních jednotek Railjet nevyužije. Naplňuje se tak doporučení dozorčí rady, která railjety rovněž nechce.
České dráhy s konečnou platností odmítly opci na 8 netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort. Nové vedení v čele s Daliborem Zeleným na ně nenašlo peníze. Zůstane tak u původních 7 souprav, které stihlo ještě před svým odvoláním objednat předešlé vedení ČD. Těchto 7 souprav je již ve výrobě. V ostrém provozu by se měly objevit už příští rok a měly by být nasazeny na linku z Prahy přes Vídeň do Štýrského Hradce. Zmíněných 8 odmítnutých souprav mělo být nasazeno na tzv. Jižní tah – tedy přes Bratislavu do Budapešti. Podle slov ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka je ale možnost, že by stávající dodávka Railjetů byla nasazena i zde. A to díky obměně plánovaného modelu operování. „Do čela ČD se dostali železničáři, kteří se dobře vyznají v železniční diplomacii a jsou schopní toto dojednat,“ uvedl. Nákup netrakčních jednotek Railjet se táhne už od roku 2011. Na vlaky za více jak 5 miliard korun nebylo vypsáno řádné výběrové řízení. Podle ČD se jednalo o jedinečnou a výhodnou nabídku. To ovšem napadá domácí výrobce železničních vozidel Škoda Transportation, která se tímto cítí být diskriminována i přesto, že s těmito jednotkami nemá zkušenost a musela by začít „stavět na zelené louce“ (pozn. red. RG)
Fotografové si přijdou na své…
Zmiňovaných 7 souprav Railjet budou tahat lokomotivy Taurus, které si ČD pronajme od Rakouských spolkových drah. První Taurus v barvách ČD bude představen 18. září v 10. hodin v Brně. Bohužel nedojde k záměru, že tyto jednotky budou obsluhovat naše nové lokomotivy ř. 380.
Zdroj: E15 (9.9.2013)
Zpracoval: Vít Bukač
Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)