Přehled železničních aktualit 40 týdne.
Zloději rozkradli půl kilometru železniční trati
Celkem 601 metrů železničních kolejnic zmizelo ze zrušené trati Kralovice-Mladotice na Plzeňsku. Zloději je odmontovali a odvezli z úseku ležícího u obce Trojany někdy mezi koncem března až počátkem října tohoto roku. Způsobená škoda převyšuje 219 tisíc korun. Není to zdaleka první krádež na dotyčné železnici. Po 12 kilometrech mezi Mladoticemi a Kralovicemi neprojel žádný vlak už sedmnáct let - co zatím nestihli ukrást zloději, žere rez. Zdevastovanou trať se teď snaží prodat Správa železniční dopravní cesty. A hrozí nebezpečí, že podobný osud potká i dalších devět kilometrů z Kralovic do Čisté - Plzeňský kraj tam totiž v chystaném novém jízdním řádu už nepočítá s provozováním žádných osobních vlaků.Celkem 601 metrů železničních kolejnic zmizelo ze zrušené trati Kralovice-Mladotice na Plzeňsku. Zloději je odmontovali a odvezli z úseku ležícího u obce Trojany někdy mezi koncem března až počátkem října tohoto roku. Způsobená škoda převyšuje 219 tisíc korun.
Zdroj: http://www.novinky.cz/krimi/315218-zlodeji-ukradli-pul-kilometru-zeleznicni-trati-na-plzensku.html
Taurusy Českých drah možná ani nevyjedou
Ačkoli České dráhy tvrdí, že smlouva s rakouským dopravcem je vzájemnou výměnou, antimonopolní úřad má jiný názor. ČD si podle něj Taurusy od Österreichische Bundesbahnen pronajaly. Nevypsaly však řádnou soutěž, a tak jim hrozí zneplatnění smlouvy a čtyřmilionová pokuta navrch. Spor je dohrou pět let starého obchodu. České dráhy se dohodly s rakouskými Österreichische Bundesbahnen, že si od nich budou najímat moderní lokomotivy Siemens pro cesty přes hranice. Soutěž dráhy nevypsaly se zdůvodněním, že nejde o zakázku, ale o vzájemné půjčování lokomotiv mezi českými a rakouskými drahami. Transakci ovšem napadl český výrobce Škoda Transportation. Antimonopolní úřad nyní zjistil, že ve skutečnosti nešlo o žádnou výměnu. Zatímco rakouské dráhy dodaly lokomotivy, jedinou protihodnotou Českých drah bylo, že zajišťovaly jejich čištění. Převedeno do čísel: nájem lokomotiv stojí na letošní rok podle smlouvy 3,35 milionu eur, čištění necelých 10 tisíc eur.
DB chybí personál
Pravidelně se vyskytující zpoždění, chybějící jednotky rychlovlaků ICE, četné stávky strojvůdců a ostatního personálu, přetopené vagony – to všechno si již dlouhá léta musejí nechat líbit zákazníci německé Deutsche Bahn. Na počátku srpna však dosáhla úroveň služeb nového minima: poprvé musela dráha zrušit osobní vlaky proto, že neměla k dispozici dostatek železničního personálu pro jejich vypravení a provoz.
Zdroj: ČTK
Juniormarket vozil Opel
Ve čtvrtek 3.10. si „U Kata“ v Kutné Hoře dali dostaveníčko dealeři automobilky Opel. V oficiální části společně zhodnotili vývoj na automobilovém trhu a také si poslechli něco o plánech automobilky do budoucna. Aby si od aut trošku odpočinuli, České zastoupení automobilky Opel pro ně připravilo netradiční výlet - Vlakem z Kutné Hory do Kácovského pivovaru a zpět. Zvláštní vlak složený z měřícího vozu VUKV jehož základem je původní vagon Aba, vozu Bix a Dsd v jehož čele byla lokomotiva 721 549. Bohužel malou skvrnku na bezvadném průběhu akce zanechalo nedorozumění výpravčích a tím způsobené zpoždění, které se nakonec podařilo zminimalizovat tím, že zvláštní vlak OPEL TRAIN byl spojen v úseku Zruč n. Sázavou – Kácov s pravidelným osobním vlakem. Pro zaměstnance Českého zastoupení značky Opel a také jejich obchodních partnerů byla zážitkem nejen exkurze do pivovaru Kácov, ale také pohled do útrob lokomotivy. Motor o obsahu více jak 160l byl pro technické pracovníky Opelu, kteří jsou zvyklí na objemy kolem 2l skutečně zážitkem.
Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)