Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - Nový jízdní řád z pohledu soukromých dopravců.

Nový jízdní řád z pohledu soukromých dopravců.

V nadcházejícím období platnosti jízdního řádu dochází k řadě změn. Oblíbené „Bardotky“ přestanou tahat osobní vlaky na Posázavském pacifiku, některé vlaky přejdou z nižší do vyšší kategorie, některé nevyjedou vůbec. Nás ale zajimaly změny u našich největších soukromých dopravců.

LEO EXPRESS cílí na zákazníky z Moravy

S platností nového jízdního řádu už nebudou spoje LE zastavovat v Pardubicích a pojedou přímo do Olomouce a nově budou zajíždět do Přerova. Zrušením zastávky v Pardubicích sice nedojde ke zkrácení jízdní doby, ale zajetím do Přerova vznikají nové možnosti spojení s východním cípem Moravy. Jako rodáka ze Zlína mě zajimalo, jaké možnosti tato změna přinese. Prostudoval jsem tedy nový jízdí řád a sepsal možné přípoje v Přerově k vlakům Leo Express. Zaměřil jsem se na spoje z větve Staré Město – Otrokovice (Zlín) a také na spoje na větvi Hranice na Moravě, protože zde Leo Express nezastavuje. Sečteno a podtrženo: Pokud pojedete ranním spojem v 5:06 z Prahy a budete potřebovat z Přerova pokračovat směrem na Břeclav či Hranice na Moravě, pak čekání na první přípoj nebude delší než 26 minut. Naopak vlaky přijíždějící v 16:35, resp. 18:35 do Přerova mají nejbližší návazné spoje až po 50 minutách. V opačném směru, tedy do Prahy mají cestující z břeclavské i hranické větve dobré spojení na vlak odjíždějící z Přerova v 8:21. Naopak na odpolední vlaky do Prahy si cestující z obou uvedených větví počkají v Přerově kolem 45 minut. Podrobnější informace o navazujících spojích jsou v následující tabulce.

Přehled přípojů k vlakům Leo Express

Červeně jsou označeny spoje bez návazných přípojů, oranžově spoje, kde se čeká déle než 30 minut a zeleně spoje s krátkou čekací dobou na přípoj.

Regio Jet přidá 2 zastávky…

Od neděle budou vlaky RJ nově zastavovat v Zábřehu i České Třebové, kde dosud zastavovaly jen některé spoje. Tím se otvírá možnost pro cestující z Jeseníku, Hanušovic či Šumperka. Dal jsem si stejnou práci a podíval se, jaké jsou návazné spoje v Zábřehu na vlaky RJ. Dobrá návaznost je na vlak přijíždějící v 7:44 a dále na všechny odpolední vlaky 13:44, 15:44, 17:44, 18:44 a 19:44. V těchto případech budou cestující čekat na přípoj max. 27 minut. Na spojení so Šumperka od ostatních spojů se čeká více jak hodinu. Horší je situace s přímým spojením do Jeseníku, kde je doba čekání na přípoj téměř 2 hodiny. V opačném směru, tedy do Prahy se v Zábřehu čeká na některé spoje pouze 8 minut na některé 26 minut a na dopolední a poslední večerní přes hodinu. Spojení od Jeseníku na vlaky Regiojet je už nesmyslné, protože se na spojení čeká téměř 2 hodiny. Tuto větev si ČD ohlídaly, jelikož na příjezdy vlaků od Jeseníku navazují spoje do Prahy v řádu minut. Více opět v přehledu.

Přehled přípojů v Zábřehu na Moravě k vlakům Regio Jet

 

Připravil: Vít Bukač

Zdroj: Jízdní řád 2013-2014/Novinky.cz


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 14. 12. 2013, 11:35 | Přečteno: 10356x | Kategorie: Aktualita | Napsal: klokan |

Komentáře: 0

Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)

Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)