V tichosti a za nezájmu železniční veřejnosti opustil naše koleje a odjel do "věčných lovišť" druhý prototyp elektrické jednotky 470.003-5 / 470.004-3 známý jako modrý kraken. Stalo se tak dne 19.10.2009
Elektrická dvoupatrová jednotka řady 470 "Kraken" byla kolem jedné hodiny ranní odtažena do Vršovic, kde byla spojena s dalšími vozy určenými ke šrotaci. Posléze se konvoj se vydal k Pardubicím na váhu a pak do České Třebové. Bohužel jeden motorový vůz krakena zůstal ve směru, takže se lehce zadýmilo a byli povoláni i hasiči. Původní myšlenka, že by kraken mohl odjet důstojně vlastní silou byla již v předchozím týdnu vedením DKV Praha zavržena – znamenalo by to náklady na jednoho strojvedoucího navíc. Vzhledem k nezájmu o tento prototyp ze strany GŘ ČD, kdy byl vyřazem z plánu oprav se tak přípojil k již dříve zrušenému zelenému krakenu a očekává svůj odchod na věčnost v České Třebové, kde by mělo dojít k jeho likvidaci po uplynutí 20 let fyzického stáří nejspíše v roce 2012. Naposledy jsme krakena mohli vidět dne 29.9.2009 na berounském oběhu 8802/9965 v dopoledních hodinách. Dne 16.10.2009 jel kraken naposledy vlastní silou a to v prostorách ONJ mezi vjezdovou skupinou a kolejí 201. Na rozdíl od zeleného krakena byl modrý vyřazen v provozním stavu, pouze z důvodu nezájmu o jeho další opravu. A tak zalovme ve svých archivech a zavzpomínejme na doby, kdy jsme ho ještě fotili na trati. Tato možnost již nikdy nenastane.
Team RAILGALLERY.CZ s použitím stránek http://pantograf.wz.cz
Pouze 2 fotografie této jednotky máme v galerii. Autoři jsou Vladislav Píša (pantograf) a Ferda Hejl (morris)