Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - Železniční aktuality

Železniční aktuality

Vážení přátelé, fandové železnice, nejen na českých kolejích se toho děje hodně. Proto jsme se rozhodli, že pro Vás budeme pravidelně připravovat každý týden souhrn železničních zpráv a aktualit. Jako první Vám přinášíme přehled zpráv 36. týdne 2013.

LEO EXPRESS si vede výborně!

Leo Express (autor: Honzinus)Od zahájení ostrého provozu na lince z Prahy do Ostravy hospodařil Leo Express se ztrátou 85,5 mil. Kč. Ikdyž je hospodaření ztrátové, majitel Leoš Novotný je spokojený. Podle jeho slov se Leo Express drží finančního plánu schváleného věřiteli. „Bance jsme už zaplatili první splátku úvěru. Tržby se za první pololetí 2013 pohybovaly kolem 85 milionů Korun. V červnu letošního roku firma překonala bod zvratu a hospodařila již v provozním zisku. Původně se předpokládalo, že tak stane až v letošním září“. Leoš Novotný tuto situaci srovnává s rakouským Westbahnem, který byl prvním konkurentem státních drah ÖBB. O přízeň cestujících na trati z Prahy do Ostravy soutěží České dráhy, Regiojet a Leo Express. Díky ostrému konkurenčnímu boji platí cestující jednu z nejnižších cen na 1km v Evropě. "Máme nejnižší náklady na kilometr, díky tomu jde o dlouhodobě udržitelný koncept," dodal Novotný. Své náklady na provoz bez odpisů spočítal na necelých padesát korun za kilometr, zatímco u pendolin počítá s téměř trojnásobnou částkou. Třetí konkurent Regiojet zveřejnil výroční zprávu za loňský rok teprve před několika týdny a vykázal taktéž velkou ztrátu. Radim Jančura z toho viní České dráhy, které podle něj jezdí pod hranicí nákladů. Toto tvrzení České dráhy sice odmítají, ale zároveň nechtějí zveřejnit své hospodaření v této relaci. Právě z tohoto důvodu se tímto případem zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS), nicméně ani po 2 letech šetření nedospěl k závěru.

Zdroj: Hospodářské noviny, Idnes.cz


Soukromý dopravce prolomí monopol ČD v Pražské dopravě.

Společnost KŽC se v říjnu zapojí do pražské dopravy na lince z Masarykova nádraží do Čakovic. Firma požádala Správu železniční dopravní cesty (SŽDC), aby posunula zahájení provozu v jízdním řádu. Podle původního grafikonu měla být linka provozována KŽC již od dubna letošního roku. Vše ale vázne na jednání s ROPIDem, který má pražskou integrovanou dopravu na starost. O spojení Čakovic s centrem metropole je zájem, ale doposud se nepodařilo najít v městském rozpočtu prostředky. Linka vyjde řádově na jednotky milionů korun ročně. KŽC nasadí na tuto linku čtyři zrekonstruované vozy řady 810. Provoz na zmíněné trati si firma už měla možnost vyzkoušet letos v červnu, kdy jako linka S34 pět dní suplovala metro B a C, uzavřené kvůli povodním. Na pražské koleje se snažila dostat i Arriva, která ještě letos chtěla zahájit provoz na lince z Kralup nad Vltavou přes Prahu do Benešova. Plány ale narazily na nedostatek finančních prostředků v rozpočtech krajů, a tak v návrhu grafikonu 2013/2014 už Arriva chybí.

Zdroj: E15


Modelové Království Žďár nad Sázavou

Kolejiště HO (MKZDAR)Pokud se chystáte na návštěvu „Modelového království“ během následujícího víkendu, tak tuto návštěvu raději odložte, jelikož v tomto termínu bude kolejiště pro veřejnost uzavřeno. Důvodem je rekonstrukce kulturního domu, resp. výměna oken. Žďárští modeláři se teší na vaši návštěvu od 21.9.2013.

Více na: http://www.mkzdar.cz/


Stavba koridoru Zlatovce – Trenčianská Teplá možná přijde o Eurodotace

Nekonečný příběh kolem modernizace dvanáctikilometrového úseku koridorové tratě u Trenčína má další epizodu. Hrozí totiž, že modernizační práce v úseku Zlatovce – Trenčianska Teplá nemusí EU proplatit. Práce už začaly, ovšem tendr, ve kterém byl vybrán zhotovitel, je sporný. Slovenský úřad pro veřejné zakázky totiž svým rozhodnutím z dubna nařídil zadavateli stavby ŽSR, aby znovu vyhodnotil podané nabídky v soutěži. Tendr vyhrála trnavská společnost TSS Grade poté, co byla Skanska ze soutěže vyloučena.

Zdroj: Právo


Připravilli: Karel Senohrábek a Vít Bukač


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 11. 9. 2013, 06:22 | Přečteno: 5294x | Kategorie: Aktualita | Napsal: Karel |

Komentáře: 0

Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)

Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)