18.9.2013 Brno – zástupci ČD, ÖBB a Siemensu společně s představiteli Jihomoravského kraje slavnostně pokřtili lokomotivu ř. 1216 Taurus, první v korporátním nátěru Českých drah jménem „Spirit of Brno“. Rozšiřuje se tak flotila Taurusů, které jsou řazeny na mezinárodní spoje z Vídně přes Brno a Prahu do Německa. Od prosince 2014 začnou tyto lokomotivy pravidelně jezdit se soupravami Railjet.
První ze sedmi Taurusů nese jméno „Spirit of Brno“ a má číslo 1216 235-2. Již od zítřka bude zařazen do oběhu na mezinárodních spojích z Vídně přes Prahu do Německa. Další lokomotivy v korporátním nátěru Českých drah budou přicházet postupně, tak jak budou procházet „velkými“ opravami v dílnách v rakouském Linci. Tyto lokomotivy budou od prosince 2014 nasazovány na plánovanou linku z Gratzu přes Vídeň a Brno do Prahy. Převedení rakouských Taurusů do barev ČD je součástí kontraktu na dodávku sedmi souprav Railjet. Jedná se tedy o pronájem, respektive o vzájemnou vyrovnávku výkonů. To abychom předešli domněnce, že se jedná o nákup, jak se již objevilo v diskusních fórech.
První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před čtrnácti lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008.Cestující se s nimi setkávají na mezinárodních vlacích EC z Rakouska přes Českou republiku do Německa. Lokomotivy Taurus jsou určené pro provoz na evropských tratích se střídavou i stejnosměrnou trakcí. Pracují na bázi moderní technologie třífázových asynchronních pohonů určených pro univerzální lokomotivy nejvyšší výkonové kategorie a nabízejí mimořádně vysokou spolehlivost. Lokomotiva společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej 2. září 2006 na vysokorychlostní trati Ingolstadt – Norimberk, konkrétně v úseku mezi městy Kinding a Allersberg. Při experimentu s připojeným měřicím vozem jela rychlostí 357 km/h, čímž překonala dosavadní rekord o 26 km/h z roku 1955. Šlo přitom o sériovou lokomotivu bez zvláštních úprav, pouze u jejího počítačového řídicího systému byla odstraněna rychlostní omezení, která jsou jinak u těchto strojů nastavená na 230 km/h, dále byly demontovány standardní stěrače a sněžný pluh.
Vít Bukač
Zatím žádný příspěvek, tak začni ty:-)