Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - Hurvínkem jarním posázavím

Hurvínkem jarním posázavím

Jarní víkend jak má po dlouhé a tuhé zimě být. Plný sluníčka a příjemného tepla. Je neděle 25.4. a s partičkou nadšenců vyrážíme na výlet s posledním vyrobeným "Hurvínkem" M 131.1549 jarním Posázavím. Více o našem fotovýletu v následujícím článku.....

Je krátce před půl osmou ranní, a realizační tým se schází u bran vlečky v Červených Pečkách, která je domovem muzejních motorových vozů v majetku p. Uhra. Z povzdálí je již slyšet pravidelný zvuk dvanáctiválce Tatra v motorovém voze M 131.1549, který se připravuje na svojí dnešní pouť do Posázaví.  O motorovém voze M 131.1549 snad jen ve zkratce: je posledním vyrobeným exemplářem tohoto typu v normálně rozchodném provedení. Nakládáme vše potřebné, upravujeme vzhled motoráku a v zápětí vyrážíme do dopravny Bečváry, která se z dopravních důvodů stala východiskem našeho výletu. Cestou jsme neopomněli zastávku na viaduktu u Ratiboře, který je s východním zásvitem velmi vděčným fotomístem. V zápětí vyrážíme zpět do Kolína, kde na nás již čekají přihlášení účastníci našeho fotovýletu. Vše jde podle plánu a tak v 8:40 zastavujeme u 1 A. nástupiště v Kolíně. Zde nastupují účastníci, mezi kterými jsou mnohé známé tváře. Je 8.52 a my vyrážíme na dnešní výlet do Posázaví. Na obloze je vymeteno a tak fotovýlet slibuje krásné záběry. Rychlým přesunem pokračujeme do Peček, kde již odbočuje trať 014, která je naší výchozí. Cestou do Bošic zastavujeme na několika zastávkách a i na známém místě u skal za Chroustovem. Dále pokračujeme do Plaňan, kde na účastníky čeká první překvapení a tím je focení s historickými automobily a motocykly Veterán Car Clubu Kolín, kteří nás budou doprovázet po podstatnou část cesty a poskytovat focení ten správný nádech historie. Z Platan pokračujeme do Bošic, Bečvár a Ledečka.

HatěLedečko s Morrisem :)

Po cestě provázené četnými fotozastávkamí. Zde jsme vyjednali PMD ke stavědlu 1. (bývalé odbočce Rataje) která kromě větvení tratí nabízí i úchvatný výjezd z tunelu přímo na most přes Sázavu. Z Ledečka pokračujeme k Samopešským tunelům, kde v různých kompozicích pořizujeme fotografie, kterými je toto místo pověstné. Odtud pokračujeme do Hvězdnic, nejzazšího místa naší cesty. Odsud podnikáme PMD ke zřícenině hradu Odranec, který je však již bohužel ve stínu. Nevadí, čekají nás ještě další zajímavá místa. Z Hvězdnic se již vracíme. A to přes Vlkovec, Samechov, Ledečko do Uhlířských Janovic, kde účastníci vychutnávají předem objednanou vanilko-čokoládovou zmrzlinu, která je osvěžením v poměrně teplém nedělním odpoledni. Z Uhlířských Janovic již směřujeme přes Bečváry a Ratboř do cíle naší cesty v Červených Pečkách kam přijíždíme krátce před půl sedmou večerní. Cestou ještě zastavujeme na dalších krásných fotomístech včetně viaduktu u Ratiboře a pořizujeme i společnou fotografii.

Tunel SamopšeViadukt Ratboř

A je konec. Hurvínek míří do svého domova na vlečce v Červených Pečkách a ostatní účastníci výletu do svých domovů po celé republice.Co říci závěrem: výlet se i díky krásnému počasí vydařil. Stavěli jsme na více než dvaceti vděčných fotomístech, najezdili téměř 150 kilometrů. Po cestě jsme dodrželi celý jízdní řád a nezaznamenali žádné problémy nebo zpoždění. Prostě vše klaplo s přesností švýcarských hodinek. Fotovýlet Posázavím pro fotografy, ale i ostatní nadšence zorganizovali členové o.s. KPKA v čele s Petrem Tylšarem (věžák) a za team RAILGALLERY.CZ  Vladislav Píša (pantograf). Pokud bude zájem, můžeme se příště sejít, tak jako v lednu 2009 na palubě věžáka M 120.417 na tratích okolo Šumperka.

.

Zvláštní poděkování patří pánům Lamienovi a Kubátovi a ostatním členům Veterán Car Clubu Kolín, za skvělou kulisu historických vozidel. Autorem článku je Vladislav Píša a fotografie jsou dílem Vladislava Píši a Václava Touška mladšího


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 3. 5. 2010, 20:35 | Přečteno: 13838x | Kategorie: REPORTAZ | Napsal: admin |

Komentáře: 2

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. Morris
Ano bylo to bezvadný, až na to že kolena trochu protestovala. Děkuji tímto Vláďovi za umělecké ztvárnění mé junácké postavy. :-D
Odpověď | 2010-05-04 20:45:24

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. vtou
Joj to byl den! Ráno vstávat v 5 :-) a hurá za šotoušema do Kolína. Celý den pak trénovat naskakování a vyskakování z vlaku na pešunku, nejlépe z výšky 1,5 m - ještě, že celý den se na nás hledělo slunko. Usměvaví organozátoři nás průběžně vyháněli z vlaku k pořizování snímků či natáčení průjezdu motoráčku a tak jsme v podvečer, přesně dle stanovené ROJ dorazili do cíle v Červených Pečkách, aby se Hurvajs předvedl gumokolům na přejezdu. Tímto nemohla jet na čas autobusová doprava do Kolína čehož velká část šotičů využila a přeplnila autobusovou zastávku. Za perfektní organizaci patří po právu dík organizátorům a za vynikající zmrzlin pak panu strojvůdci.
P.S. tato jízda jasně dokázala, že když se chce, pak i ve spolupráci s SŽDC lze dodržovat jízdní řád.
Odpověď | 2010-05-05 15:39:41 | Příspěvek upraven: 2010-05-05 15:40:02
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)