Žilina, 12.11.2011 – Jednu z nejdelších tratí ve svém životě zdolala v sobotu žilinská „Žehlička“ 110 021 – 3. V čele zvláštního Ex Junior odvezla několik fandů železnice ze Slovenské Žiliny až do Kolína a překonala tak několika set násobně svůj denní příděl kilometrů na svážném pahrbku v Žilině. |
V začátkem léta 1989 jsem byl mateřským podnikem - lokomotivním depem ČSD Brno dolní - zapůjčen na výpomoc tehdejšímu podniku ČKD Trakce v Praze. V Trakci se vyráběly elektrické výzbroje dráhových vozidel produkce ČKD Lokomotivka a ČKD Tatra (tramvaje). Výše uvedenou zápůjčkou zaměstnanců se řešil nedostatek kmenových zaměstnanců servisu Trakce. Takto nás z brněnského depa bylo zapůjčeno postupně a opakovaně asi 10 dobrodruhů. Naším pracovním úkolem bylo v tříměsíčních turnusech provádět potřebný servis a záruční i pozáruční opravy elektrických výzbrojí čmeláků všech modifikací na území tehdejšího Sovětského svazu.
|
Stalo se tradicí, že první prodloužený prázdninový víkend se koná akce s názvem Slavnosti pernštejnského panství. Letos ne jinak i letos proběhla od 2. do 5. 7. 2010 v Nedvědicích pod hradem Pernštejn. Při této příležitosti vypravily České Dráhy dva zvláštní parní vlaky v sobotu a v neděli s dvěma lokomotivami řady 475.1 zvané Šlechtičny. První parní vlak se slovenskou lokomotivou 475 196 jel z Havlíčkova Brodu a druhý vlak jel s lokomotivou 475 101 z Brna. Vlaky se setkaly ve stanici Nedvědice, kde proběhlo zbrojení lokomotiv vodou a uhlím. A odpoledne se lokomotivy vydaly zpět. |
Členové spolku Výhrevňa Vrútky s podporou Železnice Slovenské Republiky a Železniční společnosti Cargo Slovakia uspořádali ve dnech 28. až 30. 5. 2010 při příležitosti mezinárodního dne dětí jíž tradiční akci Železnice pro děti. |
Letos uplynulo již 175 let od okamžiku, kdy po německých kolejích projela první lokomotiva. A jelikož je Německo v porovnání s ostatními evropskými státy tak trochu „parní velmocí“, rozhodli se naši sousedé výročí náležitě oslavit – jak jinak, než velkou železniční „show“. A my jsme se rozhodli být u toho. |
V den oslav konce Druhé světové války, v sobotu 8 května uspořádala společnost KHKD Praha, ve spolupráci s dalšími subjekty jízdy dvou párů zvláštních parních vlaků, na trase Lužná u Rakovníka-Krupá-Kolešovice a zpět. |
Ve sváteční sobotu 1 května uplynulo 110 let od zprovoznění nejkrásnější a zároveň stavebně nejnáročnější části úseku dolního "Posázavského Pacifiku" mezi stanicí Jílové u Prahy a odbočkou Skochovice. |
Jarní víkend jak má po dlouhé a tuhé zimě být. Plný sluníčka a příjemného tepla. Je neděle 25.4. a s partičkou nadšenců vyrážíme na výlet s posledním vyrobeným "Hurvínkem" M 131.1549 jarním Posázavím. Více o našem fotovýletu v následujícím článku..... |
22. a 23. dubna proběhly první prezentace "žlutých vlaků" REGIOJET. Společnostu Student Agency představila své motorové jednotky Desiro Classic nejprve v Praze a následně v Ústí nad Labem. |
Po delší době se mi podařilo utrhnout se od mateřského kontinentu a zavítat k protinožcům do Australského Brisbane a Sydney. Již při minulých návštěvách mne zaujal systém přímestské dopravy, který kombinuje vlaky, autobusy i lodě. Už minule jsem si říkal, že o tom musím napsat. Pojďme tedy nahlédnout do každodeního života "Aussies" jak se v angličtině australanům říká a podívat se, jak se jezdí příměstskou dopravou v Austrálii. |