Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - Legendární vlak Charkov - Vladivostok vyjede 14.5.2010 naposled

Legendární vlak Charkov - Vladivostok vyjede 14.5.2010 naposled

Vlak číslo 53/54 na trase Charkov – Vladivostok, který je zapsán v Guinessově knize rekordů se na konci letošního května stane miulostí. V novém jízdním řádu, jenž vstupuje v platnost 30. května 2010, bude tento vlak scházet. Rekordman, naposledy vyjede z Charkova v pátek 14. května 2010 a vydá se na poslední, více jak 19 tisíc kilometrů dlouhý obrat, aby se vrátil hodinu před koncem platnosti jízdního řádu zpět do Charkova. Kolega Pavel Dokoupil připravil překlad článku a podrobnosti.

V čele s EP1 (Cihla)Tento vlak začal jezdit v roce 1957 a zpočátku byl provozován a obsluhován soupravami i četami průvodců Dálněvýchodné dráhy. Později, v roce 1979 byl svazovým ministerstvem dopravy přidělen k obsluze Jižní dráze. Je nutno podotknout, že vozů Charkov – Vladivostok v soupravě byla nanejvýš polovina, a ostatní, přímé či přípojné vozy, spojovaly Charkov s rozličnými městy Sibiře a Dálného východu. V současné době je celá souprava tvořena devíti osobními vozy a jedním restauračním, přičemž pouze čtyři osobní a restaurační vůz jsou charkovské. Ostatní vozy jsou přímé přípojné vozy spojující ostatní velká města Ukrajiny – Kijev, Doněck, Dněpropetrovsk - s Vladivostokem. Do Guinessovy knihy rekordů se tento vlak dostal právě délkou své trasy a pravidelností v jízdním řádu. Z Charkova do Vladivostoku urazí 9 713 kilometrů a přitom zastaví na 145 zastávkách. Usnadním práci těm, kteří teď sahají po kalkulačce, aby zjistili jaká je vzdálenost mezi zastávkami. V průměru necelých 70 km. To je distance mezi zastávkami našich vlaků kategorie IC/EC. Důvodem zrušení vlaku je malý zájem cestujících, kteří jedou v celé trase vlaku, vysvětluje ve Večerním Charkovu zástupce náčelníka Jižní dráhy Vladimír Guljajev a zároveň doplňuje že vlak bude od nového grafikonu jezdit z Charkova do Ufy. Cestující, kteří mají namířeno dále na východ mohou využít přímých vozů na trasách z Charkova do Krasnojarsku nebo Vladivostoku. Tyto vozy se připojí v Samaře k vlaku 133/134, který jede z Penzy do Vladivostku.Odborníci Jižní dráhy, pro které byl tento světoznámý vlak mnohá léta svéráznou „vizitkou“, neskrývají lítost nad důvodem jeho zrušení. Ale trvala na tom ruská strana, které zjevně nevyhovoval zahraniční vlak, trasovaný přes celé území státu. Vždyť cesta vlaku 53/54 na ukrajinské straně dosahuje pouze 172 km, zatímco na straně Ruska kilometrů více než devět tisíc (nevelký kousek trati tento transkontinentální expres překonává na území Kazachstánu). Naposledy bude vlak 53 z Charkova vypraven 14. května do Vladivostoku a vrátí se nazpět 29. května, hodinu před koncem platnosti nynějšího grafikonu. Již od 30. května bude pak vlak 53/54 jezdit v trase Charkov – Ufa.V čele s plzeňskými ČS2 nedaleko NovosibirskuNa Transsibiřské Magistrále u Krasnojarska v čele s EP1 V čele s ČS4T kousek od Voroněže. Ty bílé pahorky nejsou nějaké haldy, ale křídové kopce na břehu DonuJízdenky na spoj do Vladivostku jsou beznadějně vyprodány a několik málo jich zbývá na zpáteční cestu. Jen pro ilustraci. Vlak urazí tuto vzdálenost za necelých 177 hodin. Na zpáteční cestě to zvládne o celé 3 hodiny rychleji. Cena jízdenky není zrovna lidová. Stojí asi 21 500 rublů, což je v přepočtu asi 14. 400 Kč. Takže svézt se v tomto světovém unikátu už asi nestihneme a nafotit jej? Asi také ne.

Přpravili: Pavel Dokoupil a Vít Bukač s využitím informací z článku Olega Stolbecova z Večernícho Charkova. Dále bychom chtěli poděkovat našim kolegům z Ruska za poskytnuté fotografie.


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 12. 5. 2010, 00:07 | Přečteno: 9030x | Kategorie: Aktualita | Napsal: admin |

Komentáře: 10

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. klokan
Msuím říct, že ta fotka od Krasnojarska mi připomíná trošku naše Bezpráví. Přiznávám, že se mi to Rusko začíná líbit. Taková foto-expedice na Transsib nebo BAM.. přidla by se někdo?
Odpověď | 2010-05-09 23:40:43

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. marass
Jel bych, ale nevim co na to rodičové a finanční požadavky:-D
Odpověď | 2010-05-11 18:03:15

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. Morris
Moc pěkný počteníčko.
Odpověď | 2010-05-10 08:30:12

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Sluší se dodat, že foto dvojice ČS2 (3 kV ss) je z Novosibirska. ЭП1 (25 kV stř) je kousek od Krasnojarska.
V trase vlaku se dvakrát mění soustava napájení:
Charkov - Penza, cca 1100 km, 25 kV stř,
Penza - Novosibirsk, cca 2600 km 3 kV ss, a
Novosibirsk - Vladivostok cca 6000 km opět pod střídavinou.
Odpověď | 2010-05-10 10:15:54

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. klokan
JJ. Večer dopním do článku. Přesto díky za upozdornění. BTW Jak je to s celou trasou vlaku. Jede někde v nezávislé trakci?
Odpověď | 2010-05-10 12:51:14

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Nene, celé je to pod dráty
Odpověď | 2010-05-10 13:45:17

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Moc hezké,dokonce i nový svršek,mašiny čisté.Ale ta cena jízdenky opravdu lidová.A může se vůbec v Rusku fotografovat železnice?Nemohou mě oběsit za špionáž?
Odpověď | 2010-05-13 19:05:42

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Pokud jste, Pavle, špion, pak Vás mohou za špionáž utratit. Železnice se v Rusku fotit smí, na ruských webech jsou desetitisíce fotek, někdy ovšem šotouši narazí na blbce, to se dá vysledovat v jejich komentářích. Cena jízdenky je za lidové svezení v čtyřmístném kupé, co jsem jen tak zběžně prohlížel web RŽD, zjistil jsem , že existuje bohatě kategorií (asi 20) podle služeb, jídla, počtu míst... V kategorii Lux může taková jízdenka přijít i na 35.000 rbl, no, nekupte to, že?:-)
Odpověď | 2010-05-14 15:16:35

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Vážený pane Dokoupile,děkuji za odpověď.Nemohl jsem si tohle menší rýpnutí ohledně fotografování v Rusku odpustit.Špionem určitě nejsem,o železnici se zajímám od svých 5-ti let,takže za svůj život mám poměrně bohatý fotoarchiv.Ale k věci.-Dne 24.2. t.r.jsem dělal fotoreportáž pro určitý list z železniční tratě SŽDC 028 Opočno pod Orl.horami-Dobruška,která je od 7.3.t.r. již bez prav.osobní dopravy/až na pár MOs + Mn/.Řekl jsem si,když už jsem zde,podívám se do žst.Náchod pro pár snímků.Ke 2.nástupišti přijel v 16.12 h.Os/Sp 5135/1845 Meziměstí-Choceň,v jehož závěsu byl "najbrt" 810 493-7 DKV Č.Třebová,který se právě vrátil z lakovny DPOV Veselí n.Mor.Ten se zde odpojuje a vrací se jako MOs 5130 Náchod-Meziměstí.Takže,proč si pěkný motor nevyfotografovat?Vytahuji foťák a chystám se.Načež ke mně přistoupil průvodčí od onoho vlaku ve věku cca 30 let a ptá se?Máte,pane povolení k fotografování?Než jsem stačil vytáhnout svou novinářskou železniční legitimaci,přišlo mi to natolik paranoidní,že jsem mu odpověděl.Odkud jste právě přijel?Z Ruska?Pak jsme se už spolu nebavili.-Tolik na vysvětlenou.Tihle lidé si asi neuvědomují,že vlastně děláme železnici reklamu a tím ji popularizujeme.Ve východních státech jsem zatím nebyl,proto nemám informace,jak to tam s tím focením vlastně je.S pozdravem Pavel Hromek.
Odpověď | 2010-05-15 16:26:46

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. tarten
Ad "Chtěli by jste žluté vlaky RailJet i na Vaší trati?"
Najbrtovské jsou pravděpodobnější.;-)
Odpověď | 2010-09-06 21:57:05
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)