Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - 110 let úseku trati Jílové u Prahy - Odbočka Skochovice

110 let úseku trati Jílové u Prahy - Odbočka Skochovice

Ve sváteční sobotu 1 května uplynulo 110 let od zprovoznění nejkrásnější a zároveň stavebně nejnáročnější části úseku dolního "Posázavského Pacifiku" mezi stanicí Jílové u Prahy a odbočkou Skochovice.

U příležitosti výročí vyjeli z Prahy Braiíka do Jílového u Prahy a zpět dva páry zvláštních parních vlaků s lokomotivou 434 2186  Čtyřkolák ČD z depa kolejových vozidel Vršovice se soupravou osmi vozů řady Ce zvaných Rybáky. Cestující tyto vlaky využili k  návštěvě muzea v historických zlatých štolách v lesním údolí nedaleko mostu přes Žampach. V museu si lze udělat představu o těžbě žlutého kovu až do období konce těžby. Další pak využili kyvadlovou autobusovou  dopravu na náměstí v Jílovém kde mohli navštívit výstavu v  muzeu o historii této železniční trati. Tuto výstavu lze navštívit po celé léto až do 30. 10. 2010.  Výstava ukazuje historii této u nás možná nejslavnější tratě.   Vadou na kráse bylo hodinové zpoždění odpoledního  parního vlaku jedoucího z Prahy do Jílového. Další možností, svést se malebnou krajinou Posázaví parním vlakem bude 29.5;  26.6;  3.7;  21.8  a  28.8. 2010. Z toho 3.7 a 21.8. 2010 až do Kácova

Čtyřkolák na Žampachu.   Autor:  Vít Mareš. Zpátečmí jízda. Autor:   Vít Mareš.Baruna na Žampachu.  Autor: Vít Mareš.

 Tuto jízdu doprovázela částečná nepřízeň počasí.To však nodradílo mnoho  milovníků  této trati a parní trakce vůbec. Takže jako obvykle bylo u paty mostu na Žampachu  poněkud husto. Mimo parního Čtyřkoláku byla možnost vyfotit v pravidelném víkendovém  provozu tři lokomotivy  řady 749 s patrovými Bmo.

Čtyřkolák u Jarovského tunelu.

Autor článku i fotografií Vítek Mareš.


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 6. 5. 2010, 16:07 | Přečteno: 7688x | Kategorie: REPORTAZ | Napsal: Morris |

Komentáře: 1

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Pěkný viadukt,fotografické místo i celá akce.Dokonce i křoví vyřezáno,svršek na Pacifiku také jakž takž.Doufejme jen,že časy z 90. let,kdy se uvažovalo o zrušení celé trati,jsou pryč.
Odpověď | 2010-05-06 18:42:02
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)