Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - 175 Deutsche Eisenbahn, aneb jak slavili západní sousedé výročí

175 Deutsche Eisenbahn, aneb jak slavili západní sousedé výročí

Letos uplynulo již 175 let od okamžiku, kdy po německých kolejích projela první lokomotiva. A jelikož je Německo v porovnání s ostatními evropskými státy tak trochu „parní velmocí“, rozhodli se naši sousedé výročí náležitě oslavit – jak jinak, než velkou železniční „show“. A my jsme se rozhodli být u toho.

        Nápad uspořádat na tuto akci výpravu vzešel z hlavy kolegy Morrise již v březnu letošního roku - po dobrém obědě v Krušovicích (po nahánění vlaku TGM) se dobré nápady rodí skoro samy. První „propozice“ hovořily o 15-ti parních lokomotivách „v akci“ na tratích skoro po celém Německu s centrem oslav u železničního muzea v Neuenmarktu – Wirsbergu - a to se přeci neodmítá. Slovo tedy dalo slovo a již od začátku května probíhaly přípravy – zajištění ubytování, hledání fleků, tisk map a jízdních řádů si vzal na starost Ferda, a já mu za to ještě jednou děkuji, vše totiž bylo naplánováno dokonale.

      Nadešel tedy pátek 21.5. , předvečer Svatodušních svátků v Německu. Pravidelné „úkoly“ jako chystání věcí ( počínaje fotoaparáty a zásobou baterek, přes mapy, jídlo, oblečení, stativem a rybářskými stoličkami konče ) jsou již samozřejmostí – příprava se nesmí podcenit.  Jediným otazníkem je, jako vždy – ano, počasí. Po propršených dvou týdnech slibuje předpověď na wetter.de skorojasno, čemuž se ani nechce věřit – skutečnost ukáže až sobota.

Autor: F. HejlFoto: Michael HajnAutor: F. Hejl

Sobota, 22. května 2010

       Je sobota ráno, 4 hodiny 10 minut. Ani mně, ani tátovi, který nám bude celý víkend „dělat řidiče“, se z postelí nechce, ale budík a jasná obloha za oknem nás nekompromisně vyhání ven. Ještě potemnělým sídlištěm jdeme k autu, nakládáme věci a svižným tempem jedeme liduprázdnou Prahou na „Hlavák“ pro Ferdu – ten je, na rozdíl od nás a navzdory vstávání ve 3 hodiny, překvapivě plný energie J. Poté již následuje klasická cesta do Německa, přes Beroun, Plzeň a Rozvadov. Mám trochu obavy kvůli počasí – cestou jsme projeli pod slunečnou oblohou, ale i skrz průtrž mračen… Ale, světe div se, německý Waidhaus za hranicemi nás vítá jasnou oblohou – prozatím máme tedy vyhráno. Tam také zapínáme nedocenitelného pomocníka na následující víkend, bez kterého bychom se na husté síti bavorských silnic jen ztěží vyznali – novou GPS. Podle ní dojíždíme, na minutu přesně, kolem půl deváté, do centra oslav – Neuenmarktu. Jízda přes Bavorsko probíhala klidně, nádhernou kopcovitou krajinu pod jasným nebem jen  občas zahalila ranní mlha. V Neuenmarktu u tamního „Dampflokmusea“ je již živo. Proto radši jen kupujeme vstupenky, které nám poslouží na následující víkend také jako fotopasy – německá organizace je výborná, fotofleky jsou ohraničeny a vstupy hlídány. Rychle obhlédneme některé již zatopené parní lokomotivy a přesouváme se na širou trať, většina vlaků z různých koutů Německa je již na cestě – a dnešek se nese ve znamení rychlíkových krasavic. My jsme si na úvod vybrali vlak společnosti IGE, jedoucí z Mnichova – v jeho čele stanuly dvě z nejhezčích – 01.533 jako vlaková a 38.1301 na přípřeži. Dojeli jsme na předem vytipované místo, louky okolo Glotzdorfu nedaleko Bayreuthu. Ranní mlha se již stihla zvednout, a tak máme před sebou krásnou, pro Bavorsko typickou, idylickou krajinu. Zanedlouho okolo nás vlak za dechberoucí „zvukové kulisy“ projede a my míříme na trať, která se stala na následující tři dny dějištěm parního svátku – na legendární „nakloněnou rovinu“, neboli Schiefe Ebene, vedoucí z Neuenmarktu do Markschorgastu. Tato unikátní trať, otevřená v roce 1844, vedoucí přes stejnojmenný národní park, překonává na 9-ti kilometrech převýšení 158 metrů – na některých místech je stoupání až 23 promile. Během oslav zde jezdily vratné „pendly“ v půlhodinovém taktu – některé s párou v přípřeži, jiné i s parním postrkem. V sobotu se zde střídaly především hlavní aktérky dne – „lehkonohé“ rychlíkové krásky řady 01 obou bývalých železničních správ ( DR a DB ), inv. čísel 118, 509, 533 a 1066. Mimo nich byly k vidění 58.311, 64.491, 38.1301, 52.8195 a 41.1144. Parní lokomotivy si s vlaky i na tak náročné trati hravě poradily ( zvuk byl vždy naprosto fascinující ), zato já a Ferda jsme při stoupání k fotoflekům málem vypustili duši… Inu, kdo chce zajímavé fotky, musí se pro ně i obětovat J. Proto nám závěrečná projížďka jedním z pendlů působila jako „balzám na duši“ a Bratwurst před odjezdem z Neuenmarktu jakbysmet.

Foto: Michael HajnFoto: Michael HajnFoto: Michael Hajn

      Kolem páté hodiny odpolední jsme se tedy vydali na cestu do našeho nočního útočiště – Autokempinku Dřenice na břehu Jesenické přehrady u Chebu. I zde se Ferda s výběrem nespletl – krásné prostředí, za danou cenu vyhovující ubytování v čtyřmístné dřevěné chatce i s místem k parkování – co více si lze přát? Po vybalení nejnutnějších věcí jdeme okolo osmé hodiny na večeři do místní restaurace, která je součástí kempu – a po celodenním běhání u kolejí nám všem dobrá večeře ( a řidiči za odměnu i pivo J) opravdu „bodne“. Jelikož je autokemp doslova „nabitý“ Němci, můžeme být rádi, že večerní zápas německého týmu s Ruskem dopadl tak, jak dopadl – jinak bychom se asi nevyspali… A jako, že jsme to potřebovali – vždyť je před námi ještě celá neděle! „Ne kutě“ tedy jdeme okolo jedenácté hodiny večerní a těšíme se, co nám neděle přinese…

Foto: F. HejlFoto: F.HejlFoto: F.Hejl

                                                                                                                              

                            Foto: Michael HajnFoto: Michael HajnFoto: F. Hejl

 

                                                                                                                            

Autor textu: Michael Hajn.      Autor fotografii: Michael Hajn (6)  Ferda /morris/ Hejl (6).



<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 4. 6. 2010, 21:37 | Přečteno: 7975x | Kategorie: REPORTAZ | Napsal: admin |

Komentáře: 1

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. bobo
Ani nevíte,jak mě mrzí,že jsem nejel s Váma.Teta má zase novou střechu,tak příště se budu těšit.:-)
Odpověď | 2010-06-05 17:47:01
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)