Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 21

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 22

Warning: mysql_query(): Unable to save result set in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 31

Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/stats.php on line 32
 Railgallery - RŽD otevírají dálkovou linku z Moskvy do Nice - AKTUALIZOVÁNO !

RŽD otevírají dálkovou linku z Moskvy do Nice - AKTUALIZOVÁNO !

Od 23. září 2010 zahajuje provoz vlak Ruských železnic (RŽD), spojující Moskvu se středomořským francouzským městem Nice.Vlaky budou vyjíždět na 3318 km dlouhou trasu jedenkrát týdně. Rychlík 17B z Moskvy každý čtvrtek v 16:17 moskevského času, aby po třiapadesáti hodinách v sobotu večer, v 19:12, dorazil do Nice. Nazpět se vydá pod označením 18B v neděli v 19:22 a do Moskvy dorazí v úterý večer v 23:17, tentokrát po necelých padesáti hodinách.

Na stránkách RŽD je trasa tohoto páru rychlíků uvedena pouze jako názvy mezilehlých stanic: Smolensk, Minsk, Brest, Varšava, Vídeň, Innsbruck, Milano, Janov, San Remo. Není tedy zatím jasná trasa vlaků mezi Polskem a Rakouskem, nabízí se vedení rychlíku jak přes Čadcu, Žilinu a Bratislavu, tak i přes Bohumín, Přerov a Břeclav. V návrzích GVD 2010 / 2011 o tomto spoji zatím není zmínka, ale pracujeme na zjištění podrobností. Vezmeme-li v úvahu, že tento vlak je trasován v úseku Moskva – Warszawa stejně jako mezinárodní spoj "Vltava" (Moskva-Praha) dojdeme k závěru, že může být trasován přes Bohumín a Břeclav. Expres „Vltava“ jede z Moskvy do Bohumína bez několika minut rovných 24 hodin. Tudíž je možné, že by se tento expres mohl pohybovat po Českém území během dne. Tedy alespoň ve směru do Nice.

Aktualizováno: Úvaha o stejném trasování vlaku jako "Vltava" se ukázalo jako správné a z ověřených zdrojů víme, že každý pátek bude tento dálkový spoj projíždět po trase Bohumín (příj. 16:22 / odj. 17:07)  - Přerov - Břeclav (příj. 19:06 / odj. 19:18) V opačném směru z Nice do Moskvy pojede vlak skoro za tmy a fotit by se dal pouze v letních měsících. Do Břeclavi má plánovaný příjezd každé pondělí v 19:18 a v 19:45 odjezd. V Bohumíně bude mít vlak pobyt mezi 21:40 a 21:50. Takže v pátek 24.9. hurá k Bohumínu, vyfotit si tuto exotiku....Snad to ještě stihneme, když se dny neúprosně krátí a zima klepe na dveře :(

Ve vlaku jsou tři cenové kategorie ubytování a zaopatření – lux (byznys), 1. a 2 třída. Tyto kategorie se značně liší kvalitou ubytován a rozsahem služeb a tím pádem i cenou. Samozřejmostí v takovém vlaku RŽD je trvalá přítomnost a dosažitelnost obsluhujícího personálu. V ceně je podle použité třídy až několik teplých jídel denně, klimatizace, hygienické potřeby, satelitní televize, internet a mnohé další služby.

Zde je orientační přehled cen, které jsou uváděny v Eurech a platí pro jednosměrnou jízdenku z Moskvy do Nice.

Tarif

lux

1. třída

2. třída

Dospělý

1050,-

459,-

306,-

Dospělý „SINGLE“ (zakoupení celého kupé jedním cestujícím, ve voze lux mohou společně s tímto dospělým cestovat dvě děti do 12 let bezplatně)

1200,-

514,-

-

Dospělý rodinný (zakoupení celého kupé dvěma cestujícími, jedno dítě do 12 let cestuje bezplatně)

777,-

-

-

Dětský (dítě do 12 let)

595,-

257,-

171,50

Junior (od 12 do 26 let)

777,-

337,80

225,30

Senior (pro osoby starší 60 let)

777,-

337,80

225,30

Senior „SINGLE“ (pro osobu starší 60 let při zakoupení celého kupé)

927,-

392,80

-

Skupinový (skupina od 6 dospělých osob)

868,-

378,20

252,20

Bohužel více informací se nám zatím nepodařilo vypátrat. Asi nejzajímavějším bodem je, že by tento dálkový spoj měl projíždět i Českem. Pracujeme na zjištění podrobností o trasování a časové poloze spoje. Brzy Vás budeme informovat.

 

Článek připravil Pavel Dokoupil s využitím oficiálních stránek RŽD.


<Starší | tento článek | Novější>

Napsáno: 14. 9. 2010, 20:54 | Přečteno: 16608x | Kategorie: Aktualita | Napsal: admin |

Komentáře: 5

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
Velmi dobrý nápad.Proč nevyužít k dálkovému cestování pohodlný vlak,když jsou koleje nataženy.A k tomu příjem digitální televize,Internet a další služby.Cestující si odpočinou,vidí krajinu a nemusí se nervovat popojížděním na přecpaných silnicích a dálnicích.Škoda,že byl u nás zrušen "Západní expres" Praha-Paříž nebo sezonní "Jadran".Chce to jen nápady příslušného "managementu",jak přilákat veřejnost zpět na železnici.Ale holt vše je jen o penězích.Bohužel u nás spousta financí,které by se daly využít jinak, mizí v různých bezedných žumpách a různých hokusech-pokusech.
Odpověď | 2010-09-18 09:50:00

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. klokan
Ono asi existuje hodně bohatých "oligarchů! kteří se bojí lítat, takže vlak je pro ně akorát a ten luxus.... Proč ne?
Odpověď | 2010-09-20 08:57:25

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
To určitě také.Ale v rámci modernizovaných železničních koridorů,do kterých se investují značné finance,se přímo v rámci EU s využitím schangenského prostoru nabízejí nové alternativy dálkového železničního spojení.Musela by být ovšem také trochu sjednocena dopravní politika,která by vlak preferovala před přetíženými dálnicemi.Když to jde např.mezi ČD a OBB v rámci spojení Praha/Brno/-Vídeň,kdy se za 450 Kč dostanu EC z Brna do Vídně a zpět.A dalších možností je spousta.Na cestu vlakem např.do Říma nebo Paříže osobně nepotřebuji žádný luxus,/obejdu se bez televize,satelitu i WI-FI/ovšem trmácet se tam v "koženkách B" z býv.NDR není také to pravé ořechové.Ono to není nic nového,kdysi jezdívaly lázeňské rychlíky např.do Karlových Varů,nebo ruská šlechta takto cestovala z Petrohradu k Jadranu,kdy bylo na trase v pohotovosti 10 parních rychlíkových lokomotiv pro rychlý přepřah.Však ona ještě železnice zažije renesanci,až začnou odpovědní "manažeři/?/" trochu přemýšlet.Zatímco ti naši se "prdelkují" a nejsou schopni nalézt výkony pro ř.380,která je ke spatření akorát na nějakém nákladu,jinde na nic nečekají a konají.
Odpověď | 2010-09-20 11:38:03

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
.:. klokan
cdcdasc
Odpověď | 2010-09-28 00:22:44

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client251/web255/web/beta/inc/func.php on line 407
re klokan:Že by nové značení osobního vozu ČD pro dálkovou přepravu?Předpokládám,že tam v zimě poteče voda jak studená,tak i teplá.A možná i destilovaná.
Odpověď | 2010-09-29 21:21:15
Přidej komentář
Jméno
Kontrola Zadejte číslo pět
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tlustě | Podtržené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pro odeslání zprávy můžete použít klávesovou zkratku Alt+S. (Podporují jen některé prohlížeče)
  • HTML znaky budou převedeny na entity.
  • Vyjadřujte se tu jako doma, ať víme jak to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínající http:// budou automaticky převedeny na odkazy , nepoužívejte však v jednom příspěvku více jak 3 - to dělají jen spam roboti:-)